Den Bommel - DBGC 22 april 2017 Terug

De derby tegen DBGC stond vandaag op het programma voor Den Bommel. Uit werd knap met 0-2 gewonnen wat destijds weer de eerste wedstrijd was onder leiding van Henk Schouten, waarna een mooie serie volgde met vorige week als bekroning de 2de periodetitel. De gasten uit Oude Tonge draaien ook een sterk seizoen als debutant in deze 2de klasse E en staan maar 1 puntje achter de thuisploeg. In de 3de periode gaan ze zelfs aan kop na 5 gespeelde wedstrijden. Waar voor Den Bommel de competitie al een beetje uitgespeeld lijkt tot de nacompetitie valt er dus voor DBGC nog genoeg te winnen vandaag.
Er raasde weer een lekker windje vandaag over sportpark de Kruus, wat in de 1ste helft in het voordeel van de bezoekers werkte. Na 6 minuten was het eerst Wilco Pulleman die zijn vrije trap van zo'n 25 meter net over het doel zag zeilen. Een aantal minuten later zag hij hoe het wel moest. Het was reserve aanvoerder Tim Mackloet die de bezoekers middels een vrije trap vanaf de rechterkant op voorsprong bracht. De rechterhoek lag helemaal open voor hem en daar plaatste hij de bal goed 0-1. Den Bommel beet hierna even goed van zich af en wist een minuut later bijna weer terug te komen in de wedstrijd. Na goed doorzetten van Joey Bahnerth, die op karakter zich los wist te maken van een 3tal DBGC'ers en vervolgens Johnno Bakker inspeelde. John zag zijn streep van 20 meter gepakt worden door keeper Nieuwland. Waar Jeroen Sep in de 32ste minuut zijn schot richting de kruising nog tot corner verwerkt zag worden. Was het 10 minuten later wel raak voor hem. Waar Den Bommel het vijandelijke doel leek op te zoeken om de gelijkmaker te produceren was het in de tegenaanval weer raak voor de bezoekers. Sep werd vrijgespeeld en dribbelde op tot zo'n 20 meter van de goal en zag zijn schot in de rechterhoek belanden, buiten het bereik van keeper Bins 0-2. Dit was tevens de ruststand.
Na rust een zelfde rommelig spelbeeld waarbij de bezoekers via 2 corners nog het dichts bij het vijandelijke doel kwamen zonder gevaarlijk te worden. In de 70ste minuut kwam er een beetje druk van de kant van de thuisploeg. Na een vlot combinerende aanval over het gehele speelveld kwam de bal uiteindelijk terecht bij Johnno Bakker aan de linkerkant. Hij probeerde de keeper te verrassen met een afstandsschot maar zag deze ruim naast gaan. Tien minuten later was het diezelfde Johnno Bakker die goed doorging over de rechterkant en het achterlijntje maar weer eens opzocht. Hij legde de bal goed terug op de ingevallen Mees Vroege, die zijn schot in 2 instanties tot corner verwerkt zag worden. De corner leverde een hachelijke situatie op in het doelgebied van de bezoekers waarbij Ruud Maliepaard met een hakbal Roy Nieuwland probeerde te omzeilen. De keeper bleek onreglementair naar de vloer te zijn gewerkt en er werd daardoor ingegrepen door de scheidsrechter. Een aantal minuten later was DBGC weer aan het woord om hun score te verhogen. Het was Thijs Tromp die vanaf links goed opende naar de ingevallen Lars van Es. De rechtshalf stoomde op en liet Ruud Maliepaard zijn hielen zien. Hij legde de bal vervolgens terug op de mee gesprinte Jeroen Sep, die zijn schot richting bovenhoek gepakt zag worden door keeper Bins. 5 minuten later was het Tromp die deze keer aan het eindstation stond. Hij passeerde Jordi Buijs over de linkerflank en zocht de keeper op van de thuisploeg, zijn streep werd tot corner gebokst door Bins. Het vervolg leverde geen gevaar op. In de 90ste minuut wist Den Bommel toch nog de aansluitingstreffer te maken via een makkelijk gegeven penalty door de scheidsrechter. Het leek een goedmakertje van een aantal minuten daarvoor toen Johnno Bakker werd gevloerd in de 16meter maar het toen onbestraft liet. Het was wederom routinier Leon Breeman die dit buitenkansje niet onbenut liet en de blauw-zwarten voor even terug in de wedstrijd bracht 1-2. Gevaarlijk werden beide ploegen niet meer en zo kon DBGC weer 3 punten bijschrijven in hun strijd om de 3de periode. Het was niet best wat beide ploegen lieten zien op een goedbezocht Sporpark de Kruus. Het zou een affiche moeten zijn tussen de 2 beste ploegen van het Eiland, daar was in deze wedstrijd helaas weinig van te zien. Waarbij de overwinning voor de bezoekers wel verdiend is omdat daar de wil om te winnen hoger was dan bij de thuisploeg. Volgende week een uitwedstrijd bij nr 1 Bruse Boys, dat bij winst kampioen kan worden in deze afdeling.

Opstelling: Ti Jey Bins, Joey Bahnerth, Patrick Verolme, Leon Breeman, Jordy Buijs, Ruud Maliepaard, Frank Post (80 Wouter Bakelaar), Johan Kornet (60 Wesley Bakker), Jesper vd Hoek (75 Mees Vroege), Bryan Bouwens, Johnno Bakker.

Voor foto's van deze wedstrijd klik hier