Den Bommel - Axel 06 mei 2017 Terug

Door diverse blessures was het voor trainer Schouten puzzelen om het elftal zo neer te zetten dat het op bezoekende Axel lastig gemaakt kon worden.
De bezoekers begonnen wat afwachtend aan de wedstrijd en daardoor kon Den Bommel het spel naar zich toe trekken. Het deelde wat speldenprikjes uit maar echt gevaarlijk werd het nog niet.
Axel bleef loeren op de counter en in de 27e min, na balverlies bij Den Bommel op het middenveld, kon men voor het eerst gevaarlijk worden. Na een voorzet werd de bal simpel door een vrijstaande speler binnen getikt, 0-1. Den Bommel bleef het proberen maar in de 34e min opnieuw balverlies op het middenveld, een steekpas op de snelle spits en de 0-2 kwam op het scorebord. Bijna werd het 1 min later het zelfs 0-3 maar doelman Bins redde met de voet. Vlak voor het rustsignaal wist Den Bommel wat terug te doen. Johnno Bakker passeerde enkele verdedigers probeerde met links uit te halen, wat mislukte, de bal kwam voor de voeten van Ruben Rui dos Santos Fortes en die schoot keihard de 1-2 binnen.
De tweede helft trok Axel het spel naar zich toe en liet Den Bommel het steeds meer afweten.
Het werd een saaie wedstrijd voor het publiek en pas in de 79e min kwam er verandering in de stand.
Een misverstand in de achterhoede bij Den Bommel werd dankbaar geaccepteerd door de bezoekers en werd het 1-3. Den Bommel probeerde de wedstrijd uit te spelen maar in de 84e min werd het ook nog 1-4.

Opstelling: Ti Jey Bins, Patrick Vrauwdeunt, Patrick Verolme, Leon Breeman, Joey Bahnert, Hans Kornet(65 Jesper vd Hoek), Johan Kornet(75 Maurice Bruggeman), Bryan Bouwens(80 Jos Maliepaard), Wesley Bakker, Ruben Rui dos Santos Fortes, Johnno Bakker