Nieuw Lekkerland - Den Bommel 27 mei 2017 Terug

Zaterdag 27mei stond de return op het programma. Thuis verloor Den Bommel nipt met 2-3 van Nieuw Lekkerland en die dag werd al duidelijk dat het een hele moeilijke opgave zou gaan worden om met minimaal 1 goal verschil te winnen. Dat beide ploegen het zwaar gingen krijgen was op voorhand al duidelijk. Het kwik tikte een temperatuur aan van 30 graden en op kunstgras wordt het er niet koeler op. De eerste grote kans deze wedstrijd was voor de equipe van trainer Henk Schouten. Het was Maurice Bruggeman die ter hoogte van de middenlijn Johnno Bakker aanspeelde. John begon weer aan 1 van zijn vele gevaarlijke rushes en kwam de 16 van Nieuw Lekkerland in. Na eerst nog een verdediger uit te kappen probeerde hij met een geplaatst schot de 0-1 op het scorebord te brengen, maar de keeper wist deze bal weg te boksen. Na een kwartier spelen begon de thuisploeg steeds meer de wedstrijd naar zich toe te trekken en dit leverde in een tijdsbestek van 10 minuten 3 opgelegde kansen op. Waarbij de grootste kans ontstond uit een gevaarlijke corner die strak op de 5 meter lijn werd voorgezet. De nr12 wist de bal met hoofd richting kruising te werken, maar keeper Bins was alert en wist deze bal tot nog een corner te verwerken, die verder geen gevaar meer opleverde. In de 27ste minuut was het Den Bommel die gevaarlijk werd uit een corner. Waar de hoekschop in 1ste instantie nog werd weggewerkt tot buiten de 16, stond daar Maurice Bruggeman om de bal op te vangen. Na het controleren van de bal bedacht hij zich niet en probeerde met een leep balletje de keeper te verschalken, deze wist de bal ternauwernood tot een vervolgcorner te verwerken. Tien minuten later weer een opgelegde mogelijkheid voor de blauw-zwarten. Wesley Bakker stuurde Johnno maar weer eens de diepte in, die op zijn beurt de bal teruglegde op de meegekomen Patrick Verolme. Patrick ging een 1-2 in de 16 aan met Wesley en bij het terugkrijgen van de bal haalde hij verwoestend uit, de bal scheerde rakelings langs de verkeerde kant van de paal. De stand bleef ongewijzigd in de gelijk opgaande 1ste helft. Vijf minuten na rust werd er echter een mokerslag uitgedeeld door de thuisploeg. De nr 11 werd over de rechterflank diep gestuurd, hij soleerde richting achterlijn en legde de bal goed terug op de meegekomen Raymon Slagboom, deze wist met een goede schuiver keeper Bins te verslaan 1-0. In de 55ste minuut probeerde Den Bommel terug in de wedstrijd te komen. Maurice Bruggeman speelde Johnno Bakker rand 16 met een man in zijn rug aan. John verdedigde de bal goed en gaf mee op de opgestormde Jesper van Den Hoek. Jesper haalde vervolgens uit maar zijn zwakke poging ging ruim over. Hierna nam Nieuw Lekkerland definitief de regie over. Na in de 59ste minuut eerst nog een poging op de lat zien te belanden was het een minuut later wel raak. Het was een kopie van de 1ste goal waarbij Raymon slagboom weer het eindstation was. Een aanval over de rechterflank werd met veel precisie teruggelegd en deze kon zo de lege goal worden ingeschoven 2-0. Den Bommel was hierna mentaal gebroken en waren niet meer in staat om de wedstrijd te doen kantelen. Dat de schade beperkt bleef mochten ze keeper Bins voor bedanken en de scherpte bij de voorwaartsen was ook ver te zoeken. Zo ook een aanval in de 80ste minuut toen de laatste man een lob achter de verdediging van Den Bommel bracht. De spits had alleen keeper Bins nog voor zich maar deze kwam weer als winnaar uit de bus en wist zijn poging met een katachtige reflex naar buiten te werken. Gescoord werd er niet meer op sportpark Excelsior en zo mag Nieuw Lekkerland verdiend naar de finale ronde. Wat een dubbele ontmoeting zal worden met een andere ploeg uit de 2de klasse E, namelijk streekgenoot DBGC. Voor Den Bommel zit het seizoen er na vandaag op en mogen zich volgend jaar weer melden in de 2de klasse. Al met al kunnen ze trots zijn op wat ze afgelopen jaar hebben gepresteerd en met gebogen hoofd afscheid nemen van de nacompetitie. Tot volgend seizoen op de Kruus.

Opstelling: Ti Jey Bins, Joey Bahnerth (75 Ruben Rui dos Santos Fortes), Patrick Verolme, Leon Breeman, Ruud Maliepaard, Hans Kornet, Jesper vd Hoek (70 Johan Kornet), Maurice Bruggeman (80 Wouter Bakelaar), Bryan Bouwens, Johnno Bakker, Wesley Bakker

Voor foto's van de wedstrijd klik hier