Fc Axel - Den Bommel 30 september 2017 Terug

In de uitwedstrijd tegen Fc Axel heeft Den Bommel zich niet van zijn beste kant laten zien. De 1e helft was de instelling beneden peil en tegen 10 man, vanaf de 22e min, was de ruststand 5-2 in het voordeel van de thuisploeg.
Axel ging voortvarend van start en zette de verdediging van Den Bommel gelijk onder druk. In de 4e min lag de 1-0 in het net. Den Bommel wist pas in de 22e min hier iets tegen over te stellen. Bij een dieptebal was Bryan Bouwens net iets eerder bij de bal dan de uit zijn doel gekomen keeper en schoot keurig de 1-1 binnen. De uitgelopen keeper was net iets te laat en raakte daarbij Bryan vol op de enkel, de scheidsrechter gaf hiervoor de rode kaart en de thuisclub kon met 10 man verder. Wie dacht dat het nu voor Den Bommel gemakkelijker werd kwam bedrogen uit. De thuisclub bleef de aanval zoeken en wist in de 29e min weer op voorsprong te komen, 2-1. Lang duurde deze voorsprong niet, in de 36e min kopte Wesley Bakker de bal op de uitgelopen doelman heen, 2-2. Ook deze stand was van korte duur, In de 38e min werd het 3-2. Voor het rustsignaal ging Den Bommel nog 2x in de fout en zodoende was de ruststand 5-2.
Na rust ging de thuisclub wat achterover leunen en liet Den Bommel komen. Pas in de 74e min kon Den Bommel een gaatje vinden, een steekbal op Ruben Rui dos Santos, die de bal breed gaf op Wesley Bakker en de laatste kon simpel de 5-3 binnen tikken. In de 88e min werd het ook nog 5-4 door Bryan Bouwens maar de resterende tijd was te kort om nog een gelijkspel uit het vuur te slepen.

Opstelling: Sonny Kievit, Jordy Buijs, Joris Buis, Leon Breeman (80 Johan Kornet), Joey Bahnert (65 Ruud Maliepaard), Jesper vd Hoek, Hans Kornet, Mees Vroege (55 Frank Post), Wesley Bakker, Bryan Bouwens, Ruben Rui dos Santos

Voor foto's vd wedstrijd klik hier