DBGC - Den Bommel 16 december 2017 Terug

In de streekderby tegen DBGC heeft Den Bommel, in Oude Tonge, drie punten kostbare punten binnen gehaald. Al na 2 min stond de einduitslag, 0-1 op het scorebord.
De wedstrijd was nog maar net op gang toen Ruben Rui dos Santos Bryan Bouwens de ruimte instuurde. Op snelheid werd de verdediging geklopt en alleen voor de doelman koos Bryan de goede hoek uit en gaf hij doelman Nieuwland het nakijken, 0-1. DBGC liet zich na de snelle achterstand niet van de wijs brengen en ging op zoek naar de gelijkmaker. Veelal werd met lange ballen de voorwaartsen gezocht maar soms ook met goed opgebouwde aanvallen vanuit de achterste linie. Den Bommel stond echter als een “huis” en gaf weinig tot geen ruimte weg. Met veel inzet werden de pogingen van de thuisclub onschadelijk gemaakt. In de 35e min had Joris Buijs de 0-2 op de schoenen maar hij wachtte net iets te lang zodat een verdediger de inzet kon blokkeren. Even later kreeg DBGC een mogelijkheid om uit te halen maar het snoeihard schot vanaf de zijkant werd door doelman Kievit met de vingertoppen over de lat getikt. In de 41e min kreeg de thuisclub een vrije trap op zo’n 20mtr recht voor het doel, Wilco Pulleman schoot de bal over de muur maar gelukkig voor Den Bommel was Patrick Verolme op tijd teruggelopen om zijn doelman te assisteren en kon hij de bal uit het doel koppen. Vlak voor het rustsignaal kreeg Bryan Bouwens wederom de mogelijkheid om te scoren, na een verkeerde pass in de verdediging van DBGC maar deze keer wist doelman Nieuwland de bal met de voet te keren.
In de 2e helft was het hetzelfde beeld, DBGC probeerde met veel druk iets te forceren maar de verdediging van Den Bommel was niet van plan iets weg te geven. In de 50e min was het Joris Buijs die zijn doelman te hulp moest schieten door een inzet van de doellijn te koppen. DBGC bleef zoeken naar een opening maar verder dan wat speldenprikken kwam men niet. De scheidsrechter voegde er nog 6 min blessuretijd aan toe, terwijl er eigenlijk weinig oponthoud was geweest, maar ook in die 6 min gaf Den Bommel geen krimp.

Opstelling: Sonny Kievit, Jordy Buijs, Patrick Verolme, Leon Breeman, Joey Bahnert, Frank Post, Joris Buijs, Jesper vd Hoek (70 Hans Kornet), Mees Vroege, Ruben Rui dos Santos (75 Johnno Bakker), Bryan Bouwens (60 Wesley Bakker)