Den Bommel - Klundert 10 maart 2018 Terug

In een doelpuntrijke wedstrijd tegen vv Klundert is het vv Den Bommel gelukt de 3 punten binnen te halen. Een 1-3 achterstand werd omgebogen naar 4-3 winst.
Beide ploegen wilde, gezien de stand op de ranglijst, niet verliezen en begonnen zenuwachtig aan de wedstrijd. Het 1e kwartier was er niet veel te beleven voor het publiek. In de 17e min begon de wedstrijd pas echt, Klundert onderschepte een slechte pas op het middenveld en doordat de verdediging van Den Bommel hier niet op rekende kon men alleen op het doel af, de bal werd keurig binnen de palen geschoten, 0-1. Den Bommel schrok hiervan en had het lastig doordat Klundert zich gesterkt voelde door het doelpunt. In de 29e min was er pas de 1e mogelijkheid voor de thuisclub, Johnno Bakker kapte zijn man keurig uit maar zag zijn schot langs de verkeerde kant van de paal gaan. In de 42e min kwam Den Bommel langszij, Hans Kornet kreeg de bal aangespeeld, controleerde deze en schoot diagonaal, van zo’n 25 mtr, de bal achter de verbouwereerde doelman, 1-1.
De 2e helft was amper begonnen of de 1-2 stond op het scorebord. Een vrije trap voor Den Bommel voor het doel van Klundert belandde in de muur, de bal werd door Klundert onderschept en met een snelle counter werd de verdediging van Den bommel uitgespeeld. Den Bommel kon weer op zoek naar de gelijkmaker, in de 60e min was Ruben Rui dos Santos net iets eerder bij de bal dan de doelman, deze tikte Ruben tegen de voeten en de scheids wees naar de 11mtr stip. De strafschop werd door Leon Breeman tegen buitenkant paal geschoten. In de 70e min kreeg een verdediger van Klundert voor de 2e maal geel te zien en kon dus gaan douchen. Met 10 man trok Klundert zich steeds meer terug op de eigen helft. Bij een van de sporadische uitvallen in de 75e min probeerde een middenvelder van Klundert met een lange bal zijn aanvallers te bereiken, de bal zwaaide af en leek een simpele prooi voor doelman Kievit. Tot ieders verbazing verdween de bal in het doel, 1-3.
Gelukkig voor Den Bommel was het 2 min weer 2-3, een voorzet werd door Leon Breeman goed binnen gekopt. Men ging nu op jacht naar de gelijkmaker, in de 80e min was het zover. Johnno Bakker speelde zich vrij gaf de bal opzij en Ruben Rui dos Santos kon de 3-3 binnen tikken. Even later kwam ook Den Bommel met 10 man te staan toen Bryan Bouwens volgens de scheidsrechter een ellenboogstoot aan de doelman uitdeelde. De scheids was de enige die dit zag, ook de doelman verklaarde later dat het niet zo was. Den Bommel bleef zoeken naar de mogelijkheid om de 3 punten binnen te halen en in de 90e min was het een bijna identieke situatie als de 3-3, Johnno Bakker kapte enkele verdedigers uit en bood Ruben Rui dos Santos de mogelijkheid om de 4-3 binnen te schieten. Klundert was niet meer bij machte om hier nog iets tegen te ondernemen.

Opstelling: Sonny Kievit, Frank Post, Patrick Verolme, Leon Breeman (80e Wesley Bakker), Ruud Maliepaard (75 Maurice Bruggeman), Hans Kornet, Joris Buijs, Jesper vd Hoek (65e Bryan bouwens), Mees Vroege, Ruben Rui dos Santos, Johnno Bakker