Den Bommel - Prinsenland 28 april 2018 Terug

In de belangrijke thuiswedstrijd tegen Prinsenland uit Dinteloord heeft Den Bommel 3 belangrijke punten binnen gehaald in de strijd om aan de nacompetitie tegen degradatie te ontkomen. Het was een voorzichtig begin aan beide kanten maar Bij een aanval van DB, in de 10e min, tikte de doelman een voorzet in de voeten van Mees Vroege en die wist daar wel raad mee, zijn schot betekende de 1-0. In de 20e min was Prinsenland voor het eerst dicht bij een doelpunt Maar het schot ging net voorlangs het doel. Even later kwam toch de gelijkmaker, Patrick Verolme kopte een bal met het achterhoofd terug op doelman Hanenberg maar een speler van Prinsenland was net iets eerder bij de bal en schoot de 1-1 binnen. In de 30e min lukte het DB weer op voorsprong te komen, een steekpas op Johnno Bakker en vlak voor de uitlopende doelman gaf hij de bal breed aan broer Wesley, die simpel de 2-1 kon binnen tikken. De volgende minuut leek Prinsenland weer op gelijke hoogte te komen toen een vrije trap over de verdediging werd geplaatst maar de aanvaller schoot gelukkig langs de verkeerde kant vd paal. In de 43e min zag Johnno Bakker de doelman iets te ver voor zijn doel staan en met een boogbal werd het 3-1. Lang had DB geen plezier van de 2 doelpunten voorsprong. Men was van het doelpunt nog aan het nagenieten toen Prinsenland de 3-2 op het scorebord zette.
In de 2e helft probeerde de bezoekers de gelijkmaker te forceren maar de verdediging van DB had geen zin hieraan mee te werken. In de 63e min leek het toch te gaan gebeuren toen een aanvaller alleen voor doel op dook, de eerste inzet werd door doelman Hanenberg met de voet gekeerd en de 2e inzet werd door een verdediger tot corner verwerkt. Daarna lukte het Prinsenland niet echt meer om gevaarlijk te worden. Ook vrije trappen rond de 16 mtr treffen geen doel. DB kon ook geen vuist meer maken en zodoende was de ruststand, 3-2, ook de eindstand.

Opstelling: Jordy Haneneberg, Frank Post, Patrick Verolme, Leon Breeman, Joris Buijs, Jordi Buijs, Jesper vd Hoek, Mees Vroege, Wesley Bakker, Johnno Bakker (75 Hans Kornet), Ruben Rui dos Santos