ZBVH 3 - Den Bommel 3 28 april 2018 Terug

ZBVH 3- VVDB 3, zaterdag 28-4-18.
Vandaag stond de op papier lastige uitwedstrijd tegen het derde van de Zuid Beijerlandse Voetbal Heren op het programma. Om 14.30 uur werd er afgetrapt. Bij zowel ZBVH alsook bij VVDB zaten er nog restjes Koningsdag in het lijf waardoor er flink gezweten werd door alle strijders. DB begon met Shane op de goal en achterin stonden Eric(Salsa), Justin, Dirk-Jan en Marco. Op het middenveld stonden Klits, Broekie en Maurice (Maus) en voorin stonden Knoopie, Lennie en Richard. VVDB begon goed en geconcentreerd aan de match. De eerste kansen kwamen al rap. Lennie werd een paar keer prima diep gestuurd en hij gaf de ballen goed voor. Waar de eerste kansen nog gemist werden was het na zo'n 10 wel raak toen Maus de 1-0 maakte. DB voetbalde prima en liet de bal het werk doen. De 2-0 én 3-0 vielen al snel door Richard Stalland en Maus. Daarna volgde nog een spervuur aan doelpogingen van o.a. Knoopie (kopbal en schot) Maus, Klits waarbij Lennie vaak de aangever was. Een minuuutje of 5 voor de rust viel dan toch de 4-0 toen wederom Maus scoorde en zo z'n hattrick voltooide. ZBVH kreeg hierna een megakans toen de buitenspelval omzeild werd en 2 man op Shane afgingen. Gelukkig was ook Justin nog mee gesprint (Salsa sprintte ook mee, maar lag 35 meter achter) en Justin en Shane pareerden gebroederlijk de doelpoging van ZBVH. Zo gingen we rusten met een heerlijke 0-4 voorsprong, waar we vooraf alleen maar van konden dromen. Coaches Flater en Marleen voerden in de rust een 4-dubbele wissel uit, want iedereen moet voetballen uiteraard. (toch Maus?? ;>))Alex, Kobe, Roy en Leen vervingen Klits, Salsa, Knoopie en Krid. Na een minuutje of 5 aftasten lag de 0-5 in het netje toen Lennie scoorde na een puike rush. En een paar tellen later volgde ook de 0-6 van Lennie die de keeper verraste bij de 1e paal. DB werd hierna iets gemakzuchtiger en de flauwe grappen volgden elkaar in rap tempo op. ZBVH profiteerde door de 1-6 achter Shane te schieten. DB bleef wel volop kansen creeëren, en het was weer Maus die scoorde en de 1-7 maakte. Roy werd eruit gelopen door de spits die de 2-7 hard binnen schoot. Maar even later was het prijs toen Maus z'n 5e (!!) maakte. Broekie en Klits maakten vele meters om de opstomende middenvelders uit te schakelen. Salsa verving de met een onwillige teen kampende Justin. ZBVH zette een aanval op, Salsa riep op tot een buitenspelval, door het sein "STAPPE!!!"te geven. Iedereen gehoorzaamde braaf en stapte uit. Alleen besloot de spits de bal niet over te geven, maar zelf tussen de uitstappende VVDB verdedigers door te lopen met de bal. Dat dit er wellicht wat vreemd uitgezien heeft geloven we graag. Maar gelukkig voor ons schoot de spits de bal net langs de verkeerde kant v.d. paal, dus we konden erom lachen. Dit lachen werd alleen maar erger de laatste minuten toen Roy en z'n spits zo'n 55 meter achter een bal aangingen en beide zo'n 6x naast de bal schoten. DB kreeg nog een handjevol corners maar verder dan een kopbal van Marco recht op de keeper kwamen we niet. ZBVH kreeg ook nog wat kleine kansjes maar er werd niet meer gescoord. De prima leidende scheids verloste de 22 spelers uit hun lijden en zo konden we van een welverdiende koude versnapering gaan genieten. Fios had donderdag met 2-3 gewonnen bij NTVV, zodat het verschil nog steeds 1 puntje is in Bommels voordeel. A.s. zaterdag volgt de thuiswedstrijd tegen WFB waar we uit heel moeizaam met 1-2 wonnen. We zullen dus weer alles uit de kast moeten halen voor de driepunter. Nog 4 wedstrijden te gaan, wat een spanning in de (8e) kelderklasse van de KNVB !!! Thuis spelen we nog tegen WFB (de nr. 5 vd.ranglijst), Fios (2e) en DVV (3e) en uit spelen we nog tegen NSVV (nr. 7 in de stand) Met andere woorden, een zwaar maar uitdagend programma ! En 1 ding is zeker, als we 3x winnen (incl. 12 mei) kan de platte kar van stal, maar goed eerst a.s. maar eens winnen voordat we in we in een feeststemming gaan komen.
#DDD#Iedereen mot speule#;>)#