De Jonge Spartaan - Den Bommel 03 november 2018 Terug

In de uitwedstrijd tegen streekgenoot De Jonge Spartaan heeft Den Bommel aan het langste eind getrokken. Na een 0-1 voorsprong wist DJS nog wel op gelijke hoogte te komen maar op de 1-2 had men geen antwoord.

In de 10e min was het Den Bommel dat als eerste gevaarlijk werd, een schot van Wesley Bakker ging rakelings voorlangs het doel. DJS liet zich niet van de wijs brengen en zocht waar mogelijk de aanval. In de 20e min kwam na een goede steekpass een speler alleen voor doelman Kievit maar die liet zich niet van de wijs brengen en stopte de inzet. Den Bommel bleef gevaarlijk met snelle aanvallen maar de laatste pass  was steeds net niet voldoende om op een voorsprong te komen. Vlak voor het rustsignaal kreeg de thuisclub een uitstekende kans maar wederom liet doelman Kievit zich niet verrassen en keerde de inzet met het rechterbeen.

In de 49e min lukte het dan toch bij Den Bommel, een steekpass van Mees Vroege op Johnno Bakker en alleen voor de doelman faalde hij niet, 0-1. Twee min later leek de 0-2 op het scorebord te komen toen de doelman van DJS de bal niet onder controle kreeg en Jesper vd Hoek de bal binnen schoot, maar de scheidsrechter had een overtreding gezien en keurde het doelpunt af.
DJS deed er een schepje bovenop en ging op zoek naar de gelijkmaker. Den Bommel kwam meer in de verdrukking maar de verdediging stond wederom goed opgesteld deze middag zodat er weinig gevaar ontstond. In de 76e min kwam dan toch de gelijkmaker, de bal kwam via een verdediger van Den Bommel bij een aanvaller van DJS en die schoot keurig de 1-1 binnen. Den Bommel liet zich niet van de wijs brengen en na 2 minuten werd het 1-2, een voorzet van Ruben Rui dos Santos werd door Wesley Bakker bij de 1e paal keurig binnen getikt. DJS gaf zich nog niet gewonnen en bleef druk naar voren zetten maar het lukte niet om het doel te vinden. Het eindsignaal betekende dus 3 punten voor Den Bommel.

Opstelling: Sonny Kievit, Jordy Buijs, Patrick Verolme, Stefan Klink, Joris Buijs (69 Jordan Braafhart), Frank Post, Mees Vroege, Jesper van den Hoek, Ruben Rui dos Santos, Wesley Bakker, Johnno Bakker