GHVV'13 - Den Bommel 19 januari 2019 Terug

Den Bommel verliest vooral van zichzelf.

Op bezoek bij GHVV op een zonovergoten Sportpark Toldijk heeft Den Bommel punten laten liggen om aan te sluiten bij de subtop van de competitie. Er werd verloren met 3-2.

Den Bommel begon zeker niet slecht aan de wedstrijd, maar de echt grote kansen bleven uit. Wel was er een bepaalde mate van controle en dreiging, terwijl de thuisploeg via de counter ook gevaarlijk was. Na een goed opgezette aanval kwam de rechtsback van GHVV voor Sonny Kievit terecht die de inzet bekwaam keerde. Op het zeer hobbelige veld speelde zich een slordige wedstrijd met veel duels af. Hierin had Den Bommel het iets betere en fellere van het spel, maar een slechte terugspeelbal van Patrick Verolme hielp GHVV in het zadel. De snelle en bedrijvige spits van GHVV liep door op de terugspeelbal, doelman Sonny Kievit was uit positie en werd geklopt door de in de hoek geplaatste bal. Vijf minuten later had Den Bommel de score echter al weer gelijk getrokken, een goede corner van Johnno Bakker bleef hangen en werd ingeschoten door Joris Buijs. Jesper van den Hoek was stond als Filipo Inzaghi op de goede plek om de bal het laatste zetje te geven. Den Bommel behield de controle en kreeg na een scherpe voorzet van de goed spelende Joris Buijs een mogelijkheid waar Mees Vroege net een teenlengte te kort kwam. De goal viel helaas aan de andere kant, waar na een terugspeelbal Sonny Kievit te lang treuzelde en de doorgelopen aanvaller de bal kon blokken welke in het doel verdween. Helaas voor Den Bommel de tweede tegenvaller die het niet verdiende gezien het vertoonde spel. Smetje op de eerste helft was dat er onderling te veel gemor was wat het spel verder niet ten goede kwam.

In de rust is een en ander afgesproken en Den Bommel kwam vol goede moed uit de kleedkamer. Onder aanvoering van de zeer actieve en scherpe Frank Post en Jesper van den Hoek probeerde Den Bommel meer druk te zetten op de tegenstander, echter werd er daardoor ook meer ruimte vrijgelaten voor de snelle voorhoedespelers van GHVV. Deze werden af en toe met kunst en vliegwerk afgestopt door de verdedigende linie van VVDB. Ook werden er zelf nog een aantal goede mogelijkheden ongedaan gemaakt door slordig spel en goed ingrijpen van de verdediging en keeper van GHVV. Toch viel na een snelle aanval de 2-2 door Johnno Bakker. Op het middenveld werd Jesper van de Hoek ingespeeld die de bal gelijk verplaatste naar de diepgaande Johnno. Hij nam de bal goed mee en plaatste de bal in de lange hoek.

Waar menig supporter nu dacht dat er minimaal een punt of heel misschien de drie punten nog mee konden genomen worden naar de Kruus, was de pech nog niet op. Na matig uitverdedigen van Leon Breeman bleef de bal lang rond het zestienmetergebied hangen. Uiteindelijk lukte GHVV het om de bal bij een van de behendige spitsen te krijgen die wegdraaide van de directe tegenstander en de bal onbereikbaar in de verre hoek plaatse.

Na een tweede gele kaart van 1 van de middenvelders van GHVV probeerde Den Bommel met een laatste krachtsinspanning op het zware veld nog naar voren te gaan. Hierdoor bleef GHVV ook gevaarlijk doordat er meer ruimte werd vrijgegeven, maar de grootste kansen waren voor de uitploeg. Er werd nog één grote mogelijkheid gecreëerd, op aangeven van de ingevallen Ruben dos Santos werd Frank Post in de 16 vrijgespeeld, die zijn assist gesmoord zag door een verdediger. Niet veel later kreeg Wesley Bakker de laatste kans nadat hij werd vrijgespeeld en zijn schot belande op de lat. De afgeslagen bal werd opgeruimd door de verdediging.

Al met al hadden de krachtverhoudingen op het veld een gelijkspel gerechtvaardigd maar kon Den Bommel vooral naar zichzelf kijken op het weggeven van de doelpunten. Hopelijk is hiermee het ongeluk voor 2019 gelijk afgedaan en kan men volgende week tegen DJS uiteindelijk met een fijner gevoeld van het veld aflopen.

Opstelling: Sonny Kievit, Joey Bahnert, Patrick Verolme, Stefan Klink, Joris Buijs, Leon Breeman (80 Jordy Buijs), Frank Post, Mees Vroege (55 Ruben Dos Santos), Johnno Bakker, Jesper van den Hoek, Wesley Bakker. Wissel: Jordan Braafhart, Rick Postema.

Kaarten: Mees Vroege, Stefan Klink

Voor foto's van de wedstrijd klik hier