Den Bommel - Pernis 11 februari 2019 Terug

Den Bommel doet zichzelf te kort.

In de eerste thuiswedstrijd in 2019 tegen Pernis heeft Den Bommel in een rommelige wedstrijd vergeten de doelpunten te maken en de zo broodnodige punten te pakken. Voor de neutrale toeschouwer, maar ook de minder neutrale, een wedstrijd om snel te vergeten. De brilstand waarmee de wedstrijd begon stond ook na 90 minuten op het scorebord, 0-0.

Het veld op de Kruus lag er goed bij en ook het weer was perfect om een wedstrijd te voetballen. Echter stak de wind een stokje voor wat een mooie voetbalpot had moeten worden. Schuin zijdelings op het veld bleek de wind een grote rol te spelen op het veldspel, wat eigenlijk bij beide ploegen niet tot uiting kwam.

Toch kreeg Den Bommel een aantal goede mogelijkheden om op voorsprong te komen, terwijl er tijdens de hele wedstrijd maar 2 kansen werden weggegeven aan Pernis. Eerst werd Wesley Bakker goed vrijgespeeld waarna zijn afronding uitstekend onschadelijk werd gemaakt door de keeper van Pernis. Daarna een hachelijk moment voor de goal van Pernis, waar een door de wind meegenomen bal op de paal belandde en vervolgens ingeschoten werd. Waar de bal volgens de Den Bommel voorwaartsen achter de doellijn belandde besloot de goed leidende scheidsrechter niet te fluiten voor een doelpunt. De derde grote mogelijkheid was wederom voor Wesley Bakker, hij werd weer goed vrijgespeeld maar 1 op 1 met de doelman bleek laatstgenoemde weer als winnaar uit de bus te komen. Zo werd er gerust met 0-0.

Na de rust kwam Den Bommel veel minder gevaarlijk uit de hoek, dit kwam mede door de wind maar ook omdat er iets meer energie in de wedstrijd had moeten worden gestoken. Nu werden er een paar kleine mogelijkheden gecreëerd, waarbij vooral de afronding niet afdoende bleek om de zo graag gewenste 1-0 voorsprong te maken. Met de wind iets meer in de rug werd Pernis niet meer zo makkelijk vastgezet, maar de verdediging van Den Bommel gaf weinig weg.

Toch bleek er nog een hachelijke situatie te ontstaan. Een makkelijk gegeven vrije trap werd ingebracht en door de wind en een vinger van Rick Postema op de lat getikt. De terugkomende bal bleek weer een prooi voor Rick waardoor een onverdiende nederlaag Den Bommel bespaard bleef.

Toch is Den Bommel van de hatelijke 0 af in 2019 en kan men bouwen op het feit dat er zeer degelijk gespeeld is. Volgende week wacht er een moeilijke uitwedstrijd op het kunstgras van 's Gravendeel. Hopelijk kan de formatie van Henk Schouten daar weer een keer 3 punten mee naar huis nemen.

Opstelling: Rick Postema Joey Bahnerth, Patrick Verolme, Stefan Klink, Joris Buijs, Jordi Buijs, Mees Vroege, Jesper vd Hoek, Johnno Bakker, Wesley Bakker, Ruben Rui dos Santos