's Gravendeel - Den Bommel 16 februari 2019 Terug

Ook in de uitwedstrijd tegen ’s Gravendeel is het Den Bommel niet gelukt de eerste driepunter van 2019 binnen te halen. Kansen waren er wel maar opnieuw was het geluk niet aan Bommels zijde.

De eerste kans in de wedstrijd was voor Den Bommel maar de inzet van Mees Vroege werd door een verdediger op de doellijn gekeerd. Niet veel later was het Wesley Bakker die de nul van het scorebord had kunnen schieten maar zijn schot werd door de doelman gekeerd en de rebound kwam niet verder dan het lichaam van een verdediger. Het spel golfde wat heen en weer en ook de thuisclub kreeg een kleine mogelijkheid maar het schot ging over het doel.

In de 2e helft was het spel een kopie van de 1e helft. Echter werd er nu wel gescoord.
Het was Den Bommel dat op voorsprong kwam na een goede actie van Johnno Bakker.
’s Gravendeel liet zich niet onbetuigd en ging op zoek naar de gelijkmaker. Het duurde niet lang voor dat het zover was, een beetje geholpen door de scheidsrechter die een strafschop toekende toen een aanvaller zich gemakkelijk liet vallen binnen de beruchte lijnen. In 1e instantie wist doelman Postema de inzet te keren maar de rebound werd goed binnen geschoten.

Beide ploegen bleven strijden voor de overwinning met Den Bommel met de beste kans, Jordy Buijs schoot in kansrijke positie hoog over, maar het publiek moest genoegen nemen met een gelijkspel.

Volgende week wacht de streekderby tegen de Jonge Spartaan, die door winst tegen OVV op gelijk hoogte is gekomen op de ranglijst.

Opstelling: Rick Postema, Joey Bahnerth (80 Leon Breeman), Joris Buijs, Jordan Braafhart, Jesper vd Hoek, Mees Vroege, Jordy Buijs, Johnno Bakker, Wesley Bakker, Ruben Rui dos Santos.