Den Bommel - DJS 23 februari 2019 Terug

Den Bommel verliest derby van De Jonge Spartaan.

Waar de eerdere twee wedstrijden tegen De Jongen Spartaan nipt werden gewonnen door Den Bommel, werd er deze keer nipt verloren tegen een getergd en gemotiveerd DJS. Na 95 minuten was de eindstand 1-2.

Zoals alle derby’s werd ook deze er één die het publiek niet heeft vermaakt met goed voetbal, maar wel met een hoop strijd. In het eerste half uur was Den Bommel zoekende en bepaalde DJS het spel. Toch kon de verdediging van Den Bommel relatief makkelijk overeind blijven, want van echt uitgespeelde kansen was geen sprake. Echter viel na een minuut of 10 de 0-1. Na een goede individuele actie van ex-Den Bommel speler Raoul Verolme kon zijn voorzet tot buiten de 16-meter worden gebracht. Daar stond Jan-Willem van Lente volledig vrij en zijn geplaatste schot was Rick Postema te machtig.

Den Bommel kon hier zeer weinig tegenin brengen, maar aan het eind van de eerste helft kwamen toch de eerste kansen. Een ingebrachte bal bleef voor het doel hangen. Waar eerst Jordy Buijs mistte, kon Joey Bahnert de bal wel op de goal plaatsen. Doelman Ferry de Koning stond echter precies op de goede plek om redding te brengen. Niet veel later werd Johnno Bakker gelanceerd, maar zijn voorzet op de meegelopen Ruben Dos Santos was net niet precies genoeg waardoor de mogelijkheid verloren ging.

Gezien het feit dat Den Bommel de overhand had in het laatste kwartier van de eerste helft, had men zeker gehoopt beter uit de kleedkamer te komen. Binnen 5 minuten stond de 0-2 op het bord. Een scherp ingebrachte corner werd zeer fraai binnen gekopt door Pim Grootenboer. Tijdens het inkoppen was er echter wel een botsing met de hoofden tussen Joey Bahnert en Pim Grootenboer, waarna laatste de wedstrijd niet meer voort kon zetten.

Den Bommel had hierna de overhand, maar het vertoonde spel was slordig en echt heel veel druk kon er niet worden uitgeoefend. Toch kwamen er kansen, zoals die altijd wel komen bij Den Bommel. Eerst werd Ruben Dos Santos vrijgespeeld, maar zijn schot vanaf 11 meter miste kracht en precisie waardoor keeper Ferry de Koning redding kon brengen.

Pas in de 80ste minuut werd de dadendrang van Den Bommel beloond. Een verre ingooi werd gemist door iedereen behalve Jesper van den Hoek, die de bal zeer fraai binnenkopte.

Vlak voor tijd kreeg DJS nog een zeer goede kans om de score uit te breiden, via een goede combinatie werd Jordy Frank vrij voor keeper Postema gezet, maar laatstgenoemde kwam als winnaar uit de strijd. Hierdoor bleef Den Bommel zicht houden op een gelijkspel. Dit verdiende gelijkspel kwam bijna nog op het bord te staan, want Johnno Bakker werd goed vrijgespeeld maar zijn voorzet op de meegelopen Stefan Klink was net niet hard genoeg waardoor een verdediger van DJS nog op kon ruimen.

Niet veel later blies de goed leidende scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd waardoor De Jonge Spartaan als winnaar van het veld kon lopen.
Het wordt voor Den Bommel de hoogste tijd om de punten te gaan pakken. Volgende week een vrij weekend, waarna koploper Binnenmaas op bezoek komt op de "Kruus".

Opstelling: Rick Postema, Joey Bahnerth, Joris Buijs, Stefan Klink, Jordan Braafhart, Jesper vd Hoek, Leon Breeman (45 Patrick Verolme), Jordy Buijs, Mees Vroege (60 Wesley Bakker), Johnno Bakker, Ruben Rui dos Santos

Voor foto's van de wedstrijd klik hier