Den Bommel - Binnenmaas 11 maart 2019 Terug

Den Bommel pakt knap een punt tegen koploper Binnenmaas.

In de thuiswedstrijd tegen Binnenmaas heeft Den Bommel laten zien dat er in de ploeg nog voldoende strijd, passie en goed voetbal zit, waardoor het in staat is om het elke tegenstander moeilijk te maken. Na twee keer op achterstand te zijn gekomen, verloor Den Bommel in extremis nog 2 punten en stond er 3-3 op het scorebord.

Waar in de uitwedstrijd Binnenmaas de bovenliggende partij was geweest, waren de rollen op een winderig sportpark de Kruus omgedraaid. Een fel en goed voetballend Den Bommel bracht de gasten een aantal keer in verlegenheid, door met goed voetbal mensen vrij te spelen voor de goal. Helaas bleek dat de afronding niet voldoende was, keeper Botterhuis (ex-VVDB) goed handelend optrad, of de nauwkeurigheid in de laatste pass ontbrak. Hierdoor was het niet Den Bommel dat op voorsprong kwam, maar de gasten. Toen een lange bal onvoldoende werd verwerkt in het zestienmetergebied wilde Stefan Klink opruimen. De snelle spits van Binnenmaas was echter eerder bij de bal waardoor hij niet de bal maar de man raakte en de scheidsrechter niet anders dan een strafschop kon geven. Deze werd onberispelijk ingeschoten door de aanvoerder van Binnenmaas. Den Bommel liet zich niet uit het  veld slaan en kwam nog voor rust op gelijke hoogte. Wegdraaien van Wesley Bakker, en vasthouden van de verdediger leverde ook voor Den Bommel een strafschop op. Hoewel keeper Botterhuis dichtbij zat bleek te penalty van Mees Vroege hem toch te machtig.

Na rust kwam Binnenmaas beter uit de kleedkamer en mede door een klein windvoordeel werd Den Bommel onder druk gezet. Dit resulteerde in de eerste minuten na rust gelijk in kansen voor de gasten. Gelukkig werden deze niet benut en mocht Den Bommel blijven hopen op een goed resultaat. Uit het niet viel toch de 1-2. Een mislukte voorzet van de linksback van Binnenmaas werd meegenomen door de wind en viel in de lange hoek achter keeper Postema. Den Bommel bleef vandaag kalm en drong langzaam steeds meer aan. Dit resulteerde in een prachtige goal van Johnno Bakker. Nadat een lange bal werd verlengd schudde hij zijn tegenstander af en lobde de bal vervolgens over de ver voor zijn doel staande keeper. Den Bommel voelde dat er meer te halen viel en toog ook meerdere malen gevaarlijk naar voren. Bij een van de uitvallen had Botterhuis een katachtige redding in huis op een kopbal van Johnno Bakker. De wedstrijd werd meer open en de verdediging van Den Bommel, maar ook keeper Postema, kregen steeds meer werk te verrichten. Lang leek het erop dat de ploeg die zou scoren de wedstrijd ook binnen zou halen. Dit leek Den Bommel te gaan worden, want in de 90ste minuut maakte Johnno Bakker ook knap de 3-2 uit een vrij trap.Binnenmaas ging vol op de aanval spelen en hierdoor kon Den Bommel de wedstrijd op slot gooien, echter onzorgvuldig uitspelen van een aanval waarin 3 spelers van Den Bommel zo door hadden kunnen lopen op de keeper leverde niet de gewenste 4-2 viel. De 3-3 viel nog wel in de 95ste minuut. Een zeer makkelijk gegeven vrije trap werd over de muur buiten bereik van Rick Postema geplaatst.

Een zeer goede en knappe prestatie van een goed spelend Den Bommel. Als er op deze voet door wordt blijven gestreden dan kunnen de resultaten niet veel langer op zich laten wachten.

Opstelling: Rick Postema, Joey Bahnerth, Patrick Verolme, Stefan Klink, Joris Buijs, Jordy Buijs, Mees Vroege, Jesper vd Hoek, Johnno Bakker, Wesley Bakker, Ruben Rui dos Santos

Voor foto's van de wedstrijd klik hier