Verslag Hellevoetsluis E3- VVDB E1 17 maart 2015 Terug

Za. 14-03-2015; Hellevoetsluis E3- VVDB E1

In kolonne vertrokken we om 09.00 vanaf de Kruus.

Vandaag stond de zware uitwedstrijd tegen koploper Hellevoetsluis op het programma.
Thuis werd er in november met maar liefst 0-11 verloren, dus we wisten dat de mouwen opgestroopt moesten worden. Tim was helaas afwezig wegens ziekte. Daniek droeg vandaag de aanvoerdersband en Lukas was de keeper.

Er werd om 10.00 afgetrapt door VVDB. Direct vanaf het begin verdedigde DB zeer sterk. Hellevoetsluis had moeite om langs Daniek, Roy en Indy te komen en als het al lukte, dan lag Lukas nog in weg. Ook Roan, Hidde en Collin verdedigden om de beurt mee en zo voetbalde DB lekker mee. Nadat Roy een bal onderschept had, passte hij op Collin, die vervolgens Hidde aanspeelde. Hij kwam helaas net te kort om te schieten, maar het was mooi tikkie-takkie voetbal ! Hellevoetsluis werd daarna gevaarlijk via een afstandsschot, maar de bal ging net naast. Lukas redde daarna ook goed op een nieuw schot. De scheids kwam er na 10 min. spelen achter dat het doel compleet verkeerd stond, dus die werd even rechtgezet. DB ging daarna in de aanval, Daniek passte op Indy, die net een teen tekort kwam om vol uit te halen. Ze raakte hierbij ook nog geblesseerd, maar gelukkig kon ze later verder voetballen. Hellevoetsluis kreeg een corner, Collin verdedigde mee en werkte de bal weg richting Daniek. Die begon een solo, die hij pas stopte met een vlammend schot die door de keeper met zn vingertoppen uit de hoek werd getikt. Corner DB. De keeper redde knap op de corner die in 1x het doel in leek te gaan. DB kreeg weer een corner, nu schoot Daniek naast. Als eerder gezegd, DB gaf heel goed partij tegen de koploper en we hadden dus bijna voorgestaan. Toch was het Hellevoetsluis dat de score opende, met een prachtig schot in het uiterste hoekje werd Lukas kansloos gelaten, 1-0. Even daarna blokte Daniek een hard schot goed met zn achterwerk. De keeper van Hellevoetsluis voorkwam maar net de gelijkmaker, hij liet een voorzet van Collin eerst los, maar net voor de lijn (volgens de scheidsrechter althans) pakte hij de bal weer. Jari keek nog op zn horloge maar ook via de doellijntechnologie zat de bal niet ;>) De eerste helft was halverwege, dus tijd voor een 5-dubbele wissel. Jari, Bodhi, Roos, Tony en Fleur vervingen de dappere strijders Daniek, Indy, Roan, Hidde en Collin. Nadat voor de 2e maal het Bommelse doel rechtgezet was, gingen we verder. Bodhi en Jari vonden elkaar goed voorin en ze maakten een paar mooie acties. Hellevoetsluis bleef wel gevaarlijk en een schot ging maar net naast. Kort daarop een corner van Hellevoetsluis, DB was even niet bij de les en het stond gelijk 2-0. Dit was erg jammer, want net ervoor ging Bodhi goed door en passeerde hij 2 man, hij had alleen daarna moeten afspelen, dan had Jari alleen voor de keeper gestaan.

Rust. Iedereen in de rust de welverdiende complimenten gegeven, er werd zeer goed tegenstand geboden. De 2e helft begonnen we weer met dezelfde spelers als waar we de 1e helft mee begonnen. De 1e kans was voor Daniek, die na een mooie pass van Collin een mooie kapbeweging maakte en daarna de bal richting de goal vuurde. Helaas ging het schot net naast. Even later was het weer Daniek die een pegel afvuurde, maar de keeper werkte niet mee aan een Bommels doelpunt en met zijn vingertoppen tikte hij de bal onder de lat weg. Ook Collin waagde 2 pogingen, maar tot 2x toe redde de keeper. Even later besliste Hellevoetsluis de wedstrijd. Met een prachtige knal werd het 3-0 en was de wedstrijd gespeeld. Hellevoetsluis knalde ook nog een bal op de paal. In de laatste 10 minuten waren er nog wat kansjes over en weer, maar het bleef 3-0.

Al met al een goede wedstrijd gespeeld tegen de koploper, als we a.s. zaterdag zo spelen tegen Nieuwenhoorn moeten we de punten kunnen meenemen naar Den Bommel.

We spelen om 11.30 uur op Sportpark Nieuwenhoorn. We vertrekken om 10.30 uur van de Kruus.