Verslag DJS E3 - Den Bommel E1 13 april 2015 Terug

Na de slechte resultaten van de laatste weken hoopten we vandaag weer eens een goede pot op de mat te kunnen leggen.

Weliswaar tegen de nr. 3 van de ranglijst, maar thuis hadden we er toch maar mooi van gewonnen met 3-1.

We misten vandaag Daniek, die de D’s uit de brand hielp en Indy en Fleur waren beide ook afwezig. We hadden dus 10 spelers.

Nadat Tim, Tony en Roy op de heenweg in de auto alle standen, rangen en nieuwigheden van World of Warcraft besproken hadden, trapten we om half elf af op sportpark “Spartacus”.

De aanvoerdersband zat vandaag bij keeper Lukas om de arm.

Wat opviel in de kleedkamer waren een paar witte gezichtjes en een paar zwaar geeuwende spelers.

Dit had waarschijnlijk met de musical te maken die ze de dag ervoor hadden school. Met name bij Tim en Bohdi stond de mond nogal eens wagenwijd opengesperd ;>)

De musical had blijkbaar dus toch diepe sporen achtergelaten, want binnen no-time stonden we met 2-0 achter.

Nadat Bohdi eerst nog bijna een eigen doelpunt maakte, was het kort daarop 2x raak met een weifelende Bommelse achterhoede.  Lukas voorkwam met een katachtige redding de 3-0.

Nadat we de eerste 3 slaapwandelaars gewisseld hadden, leek het even iets beter te gaan.  Maar dit was van korte duur, want de 3 en 4-0 lagen er ook al rap in.

DJS kreeg alle gelegenheid om lekker te combineren en op het doel te schieten.

De laatste 5 minuten tot de rust kwam er een klein Bommels herstel. Eerst was het Jari die het met een hoog schot probeerde en daarna passte Jari goed op Collin, die een actie startte.

Hij omspeelde eerst met een prachtige panna op de achterlijn een verdediger, om vervolgens heel knap raak te schieten in de verre hoek, 4-1.

Tussendoor moest Lukas trouwens nog een keer aan de bak op een 1-tegen-1 situatie, door heel goed en snel uit te komen was hij net een fractie eerder bij de bal.

Helaas konden we niet al te lang nagenieten. DJS was in de aanval, Tim pakte de bal in eerste instantie heel goed af, alleen maakte hij daarna een klassieke fout;

hij verdedigde de bal door de midden uit en de DJS spits wist daar wel raad mee en knalde de 5-1 erin.

Tim kreeg in eerste instantie de spreekwoordelijke wind van voren, maar na zijn welgemeende excuses gingen we verder.

Net voor de rust kwam Lukas nog een keer goed en ver uit zijn goal en zo voorkwam hij een grotere achterstand.  Na de rust lag helaas de 6-1 al snel in het netje.

Maar DB probeerde nu wel te blijven voetballen en met vlagen werd er best aardig overgespeeld. Ook verdedigt ging het wat beter en Roos en Roy pakten wat meer ballen af.

Zo pakte Roos een bal af, die ze direct keurig doorspeelde op Collin, die met een bekeken passje Bohdi lanceerde, die ging alleen op de keeper af en hij schoot heel beheerst de 6-2 binnen.

Het werd nu een echt doelpuntenfestijn, want DJS trok ten aanval en ze maakten de 7-2. De scheids en ondergetekende wisselden van pen omdat de inkt op was na al die goals en gingen vrolijk verder.

Het leuke van deze wedstrijd was dat de Bommelaren net zo blij waren met hun goals als de Menheersenaars, die toch ruim voorstonden.  Roy verstuurde ondertussen een

pass op Collin, die op de keeper afging maar hem helaas niet kon passeren. Lukas redde met zn teen nog keurig op de bal die van dichtbij op hem afgevuurd werd.

En toen dé goal van de morgen. Gemaakt met een lichaamsdeel wat doorgaans niet erg vaak gebruikt wordt in het voetbal. DJS was in een voorwaartse actie bezig en de spits dacht, laat ik eens schieten.

Tim wierp zich in de baan van het schot, maar via zijn bips maakte de bal zo’n rare carambole, dat Lukas kansloos was.  Tim zat op de terugweg in de auto dan ook niet gemakkelijk ;>) met schroeiplekken op zn achterste.

Het slotakkoord was voor DB. Collin vuurde een bal af op de keeper, die kon de bal maar half keren en Hidde was er als de kippen bij om zijn eerste doelpunt ooit binnen te tikken.

Dus groot feest, ondanks dat het de 8-3 was.  Al met al een sportieve wedstrijd met toch veel leuke momenten erin.

Zaterdag weer nieuwe ronde, nieuwe kansen als Brielle op bezoek komt op De Kruus. We spelen dan om 10.00 uur, aub uiterlijk 09.30 aanwezig.

gr. Marco