Verslag E-junioren tegen DVV'09 29 april 2015 Terug

VVDB E1 - DVV’09 E3, zaterdag 25-4-15

Op deze regenachtige morgen stond de terugwedstrijd op het programma tegen DVV uit Dirksland.
Uit hadden we kansloos met 8-0 verloren van de manschappen van Bommelaar Paul Lodder.
We wilden dus proberen om wat recht te zetten. Tim ontbrak wegens een blessure en Roos was op vakantie.
Roan droeg vandaag vol trots de aanvoerdersband en Lukas stond tussen de palen.

Den Bommel begon geweldig aan de wedstrijd. Er werd gelijk volop de aanval gezocht en iedereen zat heel kort op zn man, zodat DVV niet de kans kreeg om gevaarlijk te worden.
Collin kreeg de eerste kans, met een mooi hakje speelde hij zich vrij voor de keeper, waarna hij met een puntertje de keeper raakte waardoor er een corner volgde. Die werd door Daniek net over de lat geschoten. Het was daarna weer Collin die op avontuur ging, zijn schot spatte op de paal, maar Bodhi was er als de kippen bij om de 1-0 binnen te tikken.
1 minuut later lag de 2-0 erin, Tony pakte in de Bommelse verdediging de bal af van DVV, hij passte op Collin, die met een mooie actie Bodhi vrij voor de keeper zet. En Bodhi tikte heel beheerst binnen. DB ging maar door, Fleur gaf een mooie lange bal op Collin, die in het zijnet schoot. Even later kreeg DB een corner en het was weer Bodhi die scoorde, 3-0 na
6 minuten spelen !!! Een ouderwetse hattrick voor Bodhi dus en Opa v.d. Pijl zal zijn knip moeten trekken.
DVV was nu wakker en ging ook meer in de aanval. Hun eerste schot belande in het zijnet.
Even later testte Daniek het achterwerk van een DVV speler, toen hij er keihard tegenaan schoot. De bal ging uiteindelijk net naast. Kort daarop vuurde hij ook nog net over de lat.
Gelukkig liep Daniek daarna gelijk terug om de verdediging te assisteren. Met een uitgestrekt been voorkwam hij een zeker lijkend doelpunt. Het was Danieks minuut, want nu speerde hij weer naar voren, ramde de bal richting de goal, alleen kwam deze keihard op een DVV neus. Maar de Dirkslander liet zich niet kennen en speelde gewoon stoer door !
Trainer Paul Lodder van DVV vroeg zich ondertussen af, wat voor geheim Bommels recept we de spelers gegeven hadden, ze speelden nl. zoveel beter als 4 april jl. in Dirksland toen kansloos verloren werd en de inzet ondermaats was !
Uiteraard is het recept geheim gebleven !

Indy, Roan, Hidde en Jari kwamen als verse krachten het veld in. Collin kreeg een schietkans, hij wilde vol uithalen alleen stuiterde de bal net op, waardoor hij half in de lucht trapte, dit was een komisch gezicht ! Daarna moest Lukas serieus aan de bak, hij redde mooi op een schot in de hoek. DVV kreeg een corner, de bal kwam voor waarna Indy hem zo wegwerkte dat ze bijna een auto total-loss schoot in de Schaapsweg. Maar weg=weg !!
DB moest flink terug in de verdediging. DVV kreeg weer een goede schietkans, maar de bal ging net naast. Daarna een komische situatie. DVV haalt hard uit op de goal, Lukas kan de bal maar net tegenhouden, de bal stuitert terug het veld in, waar Indy een metertje verder uit een reactie de bal klemvast pakt… Scheidsrechter Luuk kan niet anders dan een penalty geven. Lukas zat nog in de buurt, maar de bal ging erin, 3-1. Daarna een sterke verdedigende actie van Roy, hij pakte de bal af en leverde hem in bij Collin die een corner uit het vuur sleepte. De bal werd voorgeslingerd en via Collin en een verdediger kregen we weer een corner. Deze belande na Collins schot in het zijnet.
Net voor rust kregen we nog een corner, die door Hidde bijna binnengetikt kon worden bij de 2e paal.

Na de rust, waarin de complimenten over en weer vlogen, ging DB lekker door.
Daniek stuurde na een mooie actie en gave pass Jari de diepte in. Hij ging alleen op de keeper af, maar de keeper voorkwam de 4-1. Uit de rebound knalde Jari nog een keer op de goal, maar nu haalde een verdediger de bal van de lijn. DVV kreeg even later een corner te nemen, deze werd door Lukas keurig weggebokst. DVV bleef in de aanval, Roy, Tony en Indy met assistentie van Fleur en Daniek hadden de handen vol aan de aanvallers. Ze kregen een goede kans, maar het schot ging net naast. DB ging meer counteren en uit zo’n counter gaf Indy een goede pass op Bodhi, die Collin lanceerde. Helaas kwam er geen echte kans uit, maar het was prachtig samenspel !
Roan kapte op het middenveld keurig zn mannetje uit en passte mooi vooruit richting Jari.
Daarna de mooiste actie v.d. wedstrijd. Lukas trapte goed uit naar Daniek, die bereikt Bodhi met een schitterende steekpass en Bodhi passt weer door naar Collin. Collin ramt de bal op het doel, maar de keeper redt knap ten koste van een corner. Even later nam Roan nog even een DVV-er de maat, toen hij hem met een ippon-achtige beweging vloerde. Daniek kreeg nog een schietkans na een corner van Collin. Roy redde nog een keer uitstekend op een gevaarlijke DVV uitbraak. In de laatste minuten kreeg Hidde nog een mooie kans, zijn mooie lob ging helaas net over de lat.
Het laatste wapenfeit was een schot van Daniek, wat 20 cm naast ging. Al met al een hele goede pot van Den Bommel, met voor iedereen de complimenten voor het prima spel !!!

Hopelijk kunnen we dit a.s. zaterdag een vervolg geven als we thuis spelen tegen SHO E6.
Aanwezig om 10.30 uur, de wedstrijd begint om 11.00 uur.

Voor meer foto's kijk in het fotoboek