Verslag Den Bommel E2 - NSVV E5 01 september 2015 Terug

VVDB E2G-NSVV E5, zaterdag 29-8-2015.

Vandaag stond de eerste bekerwedstrijd van het nieuwe seizoen op het programma.
Op de zonnige en warme Kruus moest er NSVV E5 uit Numansdorp gevoetbald worden.

Het team bestaat dit seizoen uit : Tim, Roy, Kim, Tony, Roan, Jadyn, Mendy en Collin.Dit was ook gelijk de opstelling van achteruit gezien. Tim stond dus op de goal. Nadat aanvoerder Collin de toss had gedaan met de scheids konden we om 11.00 uur aftrappen.
Vooraf hadden Martijn en Marco een praatje met de coach van NSVV, hij hoopte dat het geen gekke uitslag zou worden van bijvoorbeeld 16-0. Nou, een gekke uitslag zou het toch écht gaan worden ;>)
Gelijk vanaf de aftrap kreeg Collin een goede kans, maar zijn schot ging net naast de paal. NSVV schrok niet, trok ten aanval en scoorde gelijk de 0-1. Keeper Tim was kansloos op het goede schot.
Het was het startsein voor een dol uurtje voetbal op de Kruus met ontzettend veel én mooie goals !
Het was eerst Jadyn die met een geplaatst schot de 1-1 binnen schoot, waarbij Tony de keeper goed hinderde.  Gelijk daarna knalde Collin de bal hard in de rechterhoek, 2-1. De mooie assist kwam van Jadyn.  NSVV knalde gelijk daarna de 2-2 binnen. Na een mooie combinatie tussen Collin en Jadyn kwam de bal bij Mendy, die twijfelde niet en ze ramde de bal zo in de rechterkruising , 3-2 !!
Kim moest verdedigend aan de bak, ze onderschepte een lange bal en ging op avontuur. Ze verdiende er 2 corners mee.  Bij de 2 corner was het bijna Tony die scoorde, maar de bal hobbelde 15 cm naast het doel.  De Numansdorpse ploeg trok nu weer in de aanval, maar het was de meeverdedigende Collin de bal afpakte en door passte op Jadyn die vervolgens Mendy aanspeelde.
Mendy twijfelde weer niet en nu knalde ze de bal in de korte hoek hard binnen, 4-2 !
Keeper Tim hield daarna een schot keurig uit de goal.  Aangezien de auteur van dit verslag al die goals maar moeilijk bij kon benen  mistte hij de 5-2 van Jadyn.  Even later knalde Collin na een rush het leer net voorlangs de Numansdorpse goal.  NSVV kwam op 5-3 na een hard schot.
Collin passeerde vervolgens een paar man, maar zijn schot ging net als een minuutje eerder net voorlangs.  Daarna een Bommelse aanval die begon bij keeper Tim, hij gaf de bal aan Roy, die Roan aanspeelde. Roan behield goed het overzicht en passte door op Collin. Die gaf een mooie voorzet welke Jadyn ala Ibrahimovic wilde afmaken met haar knie. Nog even oefenen Jadyn ;>)
In de tegenaanval moest Tim weer redding brengen op een schot. Maar even later was hij kansloos toen de Bommelse verdediging niet oplette, het werd 5-4 en de spanning was weer helemaal terug.
Net voor de rust maakte Collin nog de 6-4.
Na de balpen vervangen te hebben kon de 2e helft beginnen.  Beide ploegen bleven vol op de aanval spelen, ondanks de hitte. NSVV kreeg de eerste kansen, maar Tim redde tot 3x toe.
Daarna was het Tony die scoorde tussen de benen van de keeper door, 7-4. Gelijk daarna maakte Collin de 8-4 met een schot net onder de lat. Tim moest weer aan de bak en hij redde keurig op een hard schot. De rebound haalde hij ook uit het doel met zijn voet.
Daarna een merkwaardige actie van onze laatste man Roy. Hij pakte eerst keurig de bal af van een aanvaller, maar vervolgens gaf hij een mooie voorzet, die door de NSVV mooi werd afgerond, 8-5.
Nogmaals benadrukt dat je nooit door de midden moet uitverdedigen ;>) Gelukkig werd het snel 9-5 toen Mendy scoorde na een assist van Collin. Mendy schoot kort daarop net voorlangs.
Collin maakte de 15e goal v.d. wedstrijd toen hij de 10-5 aantekende.  Het leek wel een korfbalwedstrijd, want er bleef aan 2 kanten volop op de aanval gespeeld worden.
De verdedigingen werden wat minder in de gaten gehouden, maar niemand die daarover klaagde met zoveel goals. Jadyn en Mendy zagen allebei hun schot door de keeper gekeerd.
Ook Roan loste een schot op de goal, maar de keeper dook hem eruit. Het was Jadyn die na een hele mooie assist van Tony de laatste en 11e VVDB goal voor haar rekening nam.  Daarna was VVDB er wel klaar mee en kon NSVV voor de statistieken nog 3x scoren én Tim hield er ook nog 2 goed tegen.

Zo eindigde de knotsgekke en doelpuntrijke wedstrijd in 11-8 !!!.

Goals : Mendy 3x, Jadyn 3x, Tony 1x & Collin 4x.