Verslag Den Bommel E2 14 september 2015 Terug

Den Bommel E2 - Oud Beijerland E5 12-2

De derde bekerwedstrijd stond voor vandaag op het programma. Het hele team was aanwezig waar Indy haar wedstrijdritme op pijl houdt. De grote afwezigen vandaag waren de beide coaches die andere bezigheden hadden.
Als gelegenheids duo waren Jolanda en Tarijn de coaches voor de wedstrijd.

De wedstrijd begint voortvarend. Roan en Indy waren aan de kant gebleven als eerste wissels. Den Bommel voerde de druk gelijk op vanaf de aftrap. Dit resulteerde in de eerste minuut in het eerste doelpunt van Yaiden na een assist van Collin. Oud-Beijerland werdt onder een constante druk gehouden door Den Bommel wat resulteerde in aantal corners met in een daarvan een mooie volley van Yaiden op de keeper. De keeper redde deze kans netjes. Na drie minuten had Yaiden vanaf het middenveld de bal ontvangen en spurte als een rechts buiten naar de achterlijn en gaf de bal voor richting Collin die er beheerst met buitenkant rechts de 2-0 erin schoot. De verdediging was na de snelle voorsprong en nog geen enkele aanval van Oud-Beijerland een beetje in slaap gesukkeld en was niet alert bij de eerste aanval. 2-1. Het leek erop dat we wederom een zelfde wedstrijd zouden krijgen als de afgelopen twee wedstrijden. Gelukkig waren de heren en dames weer snel bij de les. En de druk werdt weer flink op gevoerd. Het middenveld met Roan en Kim hield alles netjes onder controle en zorgde samen met Roy en Toni ervoor dat dat Tim zijn keeperskleren schoon kon houden. De aanval met Mendy, Collin en Yaiden waren lekker op dreef om de druk op te voeren. Bij een van de vele corners stond er niemand vrij om aan te spelen door Collin. Dus hij besloot het maar via de tegenstander op te lossen. Hij gaf de bal hard voor op de tegenstander en het was 3-1. Daarna maakte collin zelf nog de 4-1. Het middenveld stond als een blok tegen de mogelijke uitbraken van Oud-Beijerland. En voorzag de aanvallers van de nodige ballen. Waardoor Yaiden als snel de 5-1 kon maken na een mooie pas vanaf het middelveld. Toch kwam OBL tot een aanval. Dit had Tim allang niet meer verwacht en grijpt de bal mis Roy redt de bal op de lijn en bij de tweede poging van OBL redt Roan nogmaals de bal van de lijn. De daarop volgende aanval van collin redde de keeper van OBL netjes en Tony schoot de rebound erin. 6-1!. De druk van den bommel blijft en via Kim werdt er een mooie pas op Tony gegeven die alleen op de keeper afgaat. De keeper pareerde de bal netjes in de hoek waarop Yaiden de 7-1 erin knalde. Met een mooie voorsprong gaan we de rust in. Wat een leuke pot voetbal.

Na de rust blijft we netjes de druk erop houden. Collin maakt er 8-1 van na een een vrije trap. Als gevolg van een overtreding op Yaiden. Indy maakt de 9-1 na een voorzet van Collin.Aangezien er weinig tot geen pogingen van OBL door de verdediging van Den Bommel komen durft het middenveld ook voorzichtig in de aanval te gaan. Dit resulteert in een mooie 1-2 tussen Yaiden en roan waarbij roan een schot afvuurt op het doel van OBL. Hij ziet zijn kanl uiteenspatten op een hoofd van een tegenstander. Ook heeft Kim een aantal mooie acties. Doordat we continu de druk erop houden wordt er bij een zeldzame uitbraak van OBL een corner versierd. Den Bommel was zo verbaasd hier over dat er geen hulp was in de verdediging voor Roy en Toni . En de 9-2 was een feit. Geschrokken ging Den Bommel weer in de aanval waarbij Collin vanaf de aftrap een voorzet gaf op Mendy zij schoot net naast. De druk werdt weer opgevoerd. Dit resulteerde in vele met kansen waarbij de keeper van OBL prachtige reddingen maakte. Uiteindelijk scoorde Collin ook nog de doelpunten tot
aan de 12-2. Wat uiteindelijk ook de eindstand werdt.

Een prachtig resultaat van de dames en heren. Op naar de wedstrijd volgende week uit tegen Binnenmaas.

Groeten van de gelegenheidsverslaggever Edwin.