Verslag Den Bommel D - OFB D 10 oktober 2015 Terug

10-10-2015 Den-Bommel D1 – OFB D1 6 – 0

Vandaag stond de laatste bekerwedstrijd op het programma tegen het altijd lastige OFB. En het leek vandaag ook weer een lastige wedstrijd te worden. Want de eerste 10 minuten had OFB ons aardig onder controle. We kwamen niet echt aan aanvallen toe omdat OFB ons goed vastzette en goed aan het verdedigen was. Veel kansen gaven we ook niet weg, want Luca had het goed staan achterin. Nick en Lukas op de backposities waren scherp aan het verdedigen en voorstopper Roos hield haar tegenstander ook goed in de gaten. Eenmaal moest Ryan redding brengen op een schot van een OFB-aanvaller en deed dit goed. Jullie hadden kennelijk de eerste 10 minuten nodig om warm te worden, want nu kwamen jullie pas echt op gang. Het was nu de ene na de andere aanval richting het doel van OFB. Het was vooral Joël die opviel, want die was haast bij elke aanval betrokken. Hij strooide met steekpasjes en was heerlijk aan het combineren met Stefan en Jorgen. Een steekballetje op Daniek en vervolgens een schot, maar deze ging er niet in. Kort hierna was het weer Joël die Stefan wegstuurde, Stefan controleerde de bal en zijn schot was onhoudbaar voor de keeper 1-0! We bleven druk naar voren zetten en nu was het Carmen die dicht bij een treffer was. Daniek vuurde ook weer eens vanaf de tweede linie, zijn schot ging net naast. Het was wachten op de 2-0, maar OFB hield stand (voorlopig). Vlak voor de rust nog een mooie aanval met Stefan en Jorgen in de hoofdrol, maar ook bij deze aanval werd er niet gescoord. Joël trok zijn goede spel van de eerste helft door in de tweede helft. Want hij was het die na een combinatie met Daniek de 2-0 binnenschoot! Het verzet van OFB was gebroken, want nu liep de score ineens snel op. Jorgen tekende voor de 3-0 en vlak hierna was het Stefan op snelheid erlangs en zijn schot in de korte hoek voor de 4-0. We bleven goed voetballen en vooral ook op het middenveld werd er veel strijd geleverd door Nick, Bas en Daniek. Achterin bleef Luca goed opletten als er eens een counter kwam van OFB. Hij liep de gaatjes dicht waar nodig en ging zelfs ook af en toe mee naar voren. Lukas en Roos konden het dan wel alleen af want die waren in vorm vandaag. En ook Indy was nu achterin op de linksback positie te vinden omdat Nick nu een plekje was doorgeschoven. Fel verdedigend kwam ze nogal eens voor haar tegenstander om de bal vervolgens naar voren te knallen. De voorhoede pikte dan weer de bal op om weer een nieuwe aanval op te zetten. Joël kwam over links weer eens goed door en legde de bal keurig terug. Er werd door meerdere spelers gevuurd op de goal, maar het was Mohammed die het beslissende schot gaf 5-0! Dit doelpunt gaf hem zo veel vertrouwen, dat hij vervolgens zijn trukendoos opende. Balletjes en hakjes achter zijn standbeen langs en goed samenspelend met Carmen op de rechtse kant, mooi om te zien! De 6-0 kwam van Stefan zijn voet en maakte zo zijn derde treffer van vandaag. De scheids vond het mooi geweest en blies af. Met 12 punten uit 6 wedstrijden zijn we gedeeld tweede geworden in de bekercompetitie. Een mooie prestatie met af en toe zeer goed voetbal. Binnenkort gaat de competitie starten en gaan we kijken of we hier ook voor de prijzen kunnen gaan. Als we allemaal keihard en met plezier blijven trainen doordeweeks dan hebben wij er alle vertrouwen in!