Verslag Den Bommel E1G 25 oktober 2014 Terug

Za. 25-10-2014: De Jonge Spartaan E5-VVDB E1G.
Sinds deze week gaat de E1 verder als E1G (G staat voor gemend), waardoor de tegenstanders kunnen zien dat er heren en dames in het team zitten en zo vooraf rekening kunnen houden met doucheruimte e.d.
Er stond een vriendschappelijke wedstrijd tegen een combinatie van DJS E5 & E6 op het programma.
Volgens onze Bommelse wedstrijdsecretaris Huipie W. zou er zelfs gefilmd gaan worden tijdens deze wedstrijd, omdat er een scheidsrechters cursus was bij DJS. Dus alle spelers waren vooraf keurig geknipt en geschoren, ze hadden voor het eerst hun nieuwe prachtige trainingspakken aan én hun nieuwe voetbaltassen bij en ook de leiders liepen er piekfijn bij in de nieuwe coachjassen !!
Alle sponsors super bedankt hiervoor !!
Maar hoe we ook zochten, SBS6 camera’s vonden we niet. Niet in de bossen, niet op het dak v.d. kantine en zeker niet langs het veld. Deze teleurstelling sloop blijkbaar in de ploeg, want na een paar minuten stonden we al met 2-0 achter tegen het ontketende DJS. Keeper én aanvoerder Lukas was 2x kansloos, na slap verdedigend werk van de Bommelse verdedigers.
Nadat de teleurstelling van een gemist tv debuut wat was weggezakt bij de Bommelaren, gingen ze beter voetballen en kwam de concentratie terug. Daniek loste het eerste schot op het DJS doel, maar die bal ging net over. Kort daarop schoot hij nogmaals, maar nu pakte de keeper de bal. Na een goede 1-2 tussen Bodhi en Tim schoot Tim recht op de keeper. Ook Collin waagde een schot, maar die ging over. Weer even later veroverde Roan op het middenveld keurig de bal en hij passte op Collin, die speelde Daniek aan en die scoorde beheerst de 2-1. Lukas bereikte met een verre uittrap Bodhi, die solo ging, maar helaas net voorlangs het doel schoot. Verdedigend stond DB nu ook beter en Roos was zeer goed in vorm. Ook Roy, Tony en Fleur stonden hun “mannetje” en zo konden de Bommelse aanvallers lekker tekeer gaan. Na weer een onderschepping op het middenveld door Roan bereikte hij Daniek, die vervolgens Collin aanspeelde. Collin knalde op de goal, maar recht op de keeper. Roos verdedigde weer prima, toen ze tussen 2 DJS aanvallers de bal veroverde. Ze zette een 1-2 op met Collin die uiteindelijk een corner opleverde, die Collin op de paal ramde.
Uit de counter stond een DJS spits ineens oog in oog met Lukas, maar die redde uitstekend met zn voet. Even later kwam Lukas goed weg toen een hard en stuiterend schot tussen zn handen doorging, maar hij kon de bal nog net voor de lijn wegrammen.
Bodhi kreeg een bal aangespeeld door Jayden, hij speelde door op Collin, die kapte, draaide en in één keer verrassend uithaalde, én scoorde 2-2 !. Even later ramde Collin weer op de goal, de keeper redde half én wie stond daar als een blond duveltje uit een doosje klaar ? > Jayden ! Ze ramde hard en hoog de 2-3 binnen. Dit was haar cadeautje voor haar moeders 40e verjaardag !
Eigenlijk speelde ze vorige week al haar laatste wedstrijd bij de E1, maar doordat deze wedstrijd onverwacht werd ingelast, kon ze nog een wedstrijdje meepikken.
Tim liep op het middenveld het vuur uit zn sloffen en pikte veel ballen van de Menheersenaars af.
Net voor de rust kreeg DB toch nog een goal tegen, en wat voor goal ! DJS ramde de pal snoeihard in de kruising. Kort daarop nog een safe in 2-en van Lukas, zo gingen we met een stand van 3-3 rusten.
Na een nieuwe zoektocht naar de filmploeg van SBS, begonnen we aan de 2e helft. Het was DJS wat direct in de aanval was en hard op de paal knalde. Wim dacht : “ik geef wat tactische aanwijzingen” en hij riep wat mensen terug in de verdediging. Helaas liet Wim’s zicht hem ietwat in de steek, want we waren van helft gewisseld ;>)
DJS ging weer in de aanval, Lukas haalde de doorgebroken speler neer, wat een penalty betekende, die prima verzilverd werd, 4-3. Tim moest verdedigend assisteren en deed prima toen hij in een 1 tegen 1 situatie de baas was over de DJS aanvaller.
Na een mooie loopactie van Daniek, kwam Tony net te kort om de bal binnen te tikken en daarachter was het Collin die daarna net voorlangs schoot. Roan schoot ook op de goal, maar de keeper redde.
Daniek schoot via een verdediger net over en 20 sec. later schoot hij van ca. 20 meter zo’n 20 cm naast. Maar het was voor DJS uitstel van executie. Het was Tony die na een corner scoorde met zn knie/oor/scheenbeen/kleine teen.. 4-4 !
DB was nu los en het was Collin die met een prachtige bal uit een onmogelijke hoek in de kruising raak knalde, 4-5. Jayden raakte even later de paal. Maar ook DJS bleef aanvallen en Lukas moest weer redding brengen. Na een mooie assist van Bodhi ramde Jayden haar 2e v.d. wedstrijd binnen, 4-6 ! De buit leek binnen. Wim hield een oogje in het zeil met de wissels, zodat iedereen ongeveer net zoals speelde. Collin ramde nog een bal op de lat en Tony mikte de rebound naast.
DJS scoorde nog 1x, toen maar liefst 4 spelers tegelijk op Roy en Lukas afgingen en dit uitspeelden.
Maar verder kwam het niet, dus het bleef 5-6. Zo boekten we een prima overwinning in een zeer leuke en sportieve wedstrijd.
Goals : Collin 2x, Jayden 2x, Daniek 1x, Tony 1x.