Den Bommel E2 - DJS E3 07 november 2015 Terug

VVDB E2-De Jonge Spartaan E3, zaterdag 7-11-2015.

De 2e competitiewedstrijd voor de E2 van Den Bommel begon om 11.00 uur. Keeper Tim was de aanvoerder vandaag.
We begonnen met Tim die Kim en Roy voor zich had als verdedigers. Indy en Tony stonden op het middenveld met de opdracht om de verdediging te helpen en Collin en Mendy stonden in de spits. Jadyn en Roan stonden even wissel.
DB begon goed en fel aan de wedstrijd. De verdedigers zaten kort op hun tegenstander en al rap kon Collin voor het eerst uithalen, maar zn schot ging recht op de keeper af. Even later kwam Roy goed voor zijn spits en hij gaf een prima pass op Mendy die vervolgens Collin in stelling bracht. Met een prachtige en harde knal in het hoekje tekende hij voor de 1-0.
DJS kwam nu beter in de wedstrijd en nadat Tim eerst nog met zijn voet een bal uit het doel hield was hij bij de rebound kansloos, 1-1. Collin kreeg hierna een grote kans maar hij miste en uit de tegenaanval werd het zomaar 1-2 toen er niet ingegrepen werd door de verdediging. DB was niet bij de les en DJS profiteerde, eerst kon Tim met zn knie nog redden maar de volgende aanval betekende de 1-3. DB ging nu weer aanvallen en Collin testte de keeper. Jadyn was inmiddels ingevallen en ze kreeg gelijk een grote kans, maar ze schampte de bal. Keeper Tim had vandaag besloten om zn handschoenen schoon te houden, want hij redde weer met zn voet ;>) Jadyn had een mooie actie in huis, ze speelde Collin aan die op het doel vuurde, de keeper kon net redden ten koste van een corner. Uit die corner scoorde Jadyn met een heerlijke frommelgoal de 2-3. De hoop was terug en Mendy ramde op de goal, maar de bal ging net naast. DB viel fanatiek aan maar vergat dat er ook verdedigd moet worden wat al snel het deksel op de neus opleverde met de 2-4. Maar weer werd snel het gat verkleint toen Jadyn prachtig raak schoot, 3-4. Tony stond klaar voor zn invalbeurt en nadat hij een minuutje met zijn hesje geklooid had bleek ook zn veter nog los waardoor hij wel ingevallen was, maar niet meedeed ;>) Net voor rust kreeg Mendy nog een dot van een kans, maar ze schoot net naast de paal. Na de rust gelijk een fantastische safe van Tim op een hoog en hard schot, net onder de lat tikte hij hem met zn vingertoppen uit ! Maar DB was niet attent en even later lag de 3-5 erin.
Met een harde “punter” maakte Collin de 4-5 en er leek een kopie in de maak van de uitslag van vorige week. DJS maakte met een keihard schot 4-6 en Mendy maakte na goed doorzetten van Jadyn de 5-6. De verslaggever wisselde van potlood en kon net zien hoe Roan een mooie verdedigende actie maakte. Ook Kim en haar zus Indy moesten stevig aan de bak.
DJS kreeg een vrije trap op zo’n 15 meter van het Bommelse doel. De verdediging van DB ging echter zo ver terug dat Tim geen zicht had op de hoge bal en het 5-7 werd. Het Bommelse verzet bleek nu definitief gebroken en voor de statistieken werd het nog 5-10. Jammer want er had zeker meer ingezeten als DB iets scherper en fanatieker verdedigd had. Maar goed daar gaan we op de training extra aandacht aan geven, dus komt goed !

Goals : Jadyn 2x, Collin 2x, Mendy 1x.

A.s. zaterdag een vroegertje, we spelen om 08.30 uur in en tegen Hellevoetsluis. We vertrekken om (uiterlijk !!) 07.30 vd. wei.