Verslag Den Bommel E2 -WFB E3 28 november 2015 Terug

Verslag VVDB E2G-WFB E3G, zaterdag 28-11-2015

De 5e wedstrijd van de competitie stond op het programma voor de dames en heren van de E2.
De 1e wedstrijd van deze competitie speelden we ook al tegen het Oudorpse WFB en nu stond dus al de terugwedstrijd gepland. “Uit” verloren we met 11-6. Vooraf spraken we af dat we weer minimaal 6x zouden gaan scoren, maar dat we er minder tegen wilden krijgen als de 11 in Oudorp. Dus de opdracht voor de verdediging was duidelijk !
Tim verdedigde de goal, Roy, Kim en aanvoerder Tony waren de verdedigers en Jadyn en Roan begonnen op het middenveld en in de spits liep onze goalgetter Collin. Hidde en Mendy begonnen even als wissel.
Op een zwaar, maar goed bespeelbaar veld trapten we om (heerlijke tijd) 11.00 uur af. Iedereen was lekker uitgeslapen en klaar voor de strijd. Het was WFB wat gelijk ten aanval trok en gevaarlijk werd. Tim moest al snel 2x in actie komen en ook de paal hielp hem. Collin ramde ook nog een bal van de doellijn na een Oudorpse corner en even daarna schoot WFB net naast de goal. Na het sterke begin van WFB kwam DB er beter in. Roan kreeg de bal op het middenveld aangespeeld en hij speelde door op Collin, die daarna een schitterende dieptepass op de wegsprintende Jadyn gaf. Jadyn liep de verdediger eruit en bleef zo koel als een ijsbeer in de 1-op-1 met de keeper en ze schoot de 1-0 erin.
Helaas kon DB niet lang genieten van de voorsprong, want WFB ramde met een afstandsschot de 1-1 erin. Daarna een knappe safe in 2-en van Tim op een gevaarlijk schot. Even later was hij kansloos toen een “Duunhaas” weer van grote afstand mocht aanleggen en raak schoot. Maar zoals vaker dit seizoen rechtte DB de rug en was het Collin die de 2-2 maakte na een schitterende rush vanaf eigen helft. Mendy dacht, wat Collin kan, kan ik ook. Ook zij startte een rush van eigen helft. Ze passeerde 3 man alsof het standbeelden waren, maar de 4e was er net 1 teveel helaas. DB speelde lekker en verdedigend hadden Kim en Roy de zaken aardig voor elkaar. Toch kwam WFB weer op voorsprong toen Tony stopte met voetballen omdat de bal over de achterlijn was. Helaas zag de scheids niet dat de bal uit was en ging WFB wel door en knalden ze de 2-3 erin.. Even was DB v.d. leg en WFB profiteerde door met (weer) een afstandsschot de 2-4 te maken. Gelukkig bleven de Bommelaren wel op zoek naar een goaltje. Zo maakte Roy een goede verdedigende actie en speelde hij Mendy aan. Haar prachtige schot spatte op de paal uiteen. Even later kwam de bal via Kim bij Mendy terecht, die Collin keurig aanspeelde. Onze dribbelaar twijfelde niet en schoot de 3-4 goed binnen.
Dit was net voor de rust, dus een prima moment.
Na de rust begonnen Collin en Kim even als wissel. Net als in de eerste helft was het WFB wat gelijk het heft in handen nam en vol op de aanval speelde. DB had het lastig en moest een minuutje of 5 alleen maar verdedigen. Maar ze gaven niets weg en uit een tegenaanval maakte Jadyn bijna de gelijkmaker, maar haar schot ging recht op de goalie. Maarrrr even later was het toch zover, toen Collin net was ingevallen en gelijk de 4-4 erin peerde. Even later groot feest op de Kruus, toen Mendy de 5-4 maakte, nadat Collin zelf de bal veroverd had. Hidde probeerde snel daarna ook te scoren, maar via een Oudorps been ging de bal over de achterlijn. Jadyn kreeg een dot van een kans, toen ze door Collin schitterend diep werd gestuurd, helaas stuitte ze op de keeper. Een kopie van deze actie volgde snel en nu knalde Jadyn wel de bevrijdende 6-4 binnen. Hoewel bevrijdend….er moest nog ca. 8 minuten gespeeld worden en een paar minuten na de 6-4 kwam WFB terug tot 6-5.
Oei wat was het spannend, de klok ga al 50 minuten aan, maar omdat wij iets later begonnen waren was dat vertekend. Alle nagels werden eraf gebeten, waren werden uitgetrokken of werden spontaan grijs en er werden hartslagen boven de 200 gemeten….Maar na nog 1 grote kans voor Jadyn blies scheidsrechter Luuk af en was het feest !!!! De eerste competitieoverwinning was een feit voor de E2, waardoor we stijgen van de 9e naar de 7e plaats op de ranglijst.
Iedereen een groot compliment voor de vechtlust !

Goals : Collin 3, Mendy 1x, Jadyn 2x.

ps. A.S. zaterdag 5 december spelen we om 11.00 uur thuis tegen SNS E1 voor de beker.
Aanwezig 10.30 uur.

gr. Marco.