Verslag Den Bommel E2G –SNS E1 07 december 2015 Terug

Wedstrijdverslag zaterdag 5 december 2e ronde Beker > VVDB E2G –SNS E1

Door de goede resultaten in de 1e bekerronde stonden we nu in de 2e ronde tegen SNS E1 uit Stad a/h. Haringvliet. Op een zeer winderige Kruus trapten we om 11.00 uur af.
Aanvoerder Collin nam deze aftrap en hoe, hij dribbelde direct dwars door heel de Stadse verdediging en hij ramde de 1-0 erin. De snelste goal ooit waarschijnlijk van de E2 en misschien wel van heel VV Den Bommel, want hij deed er nog geen 5 seconden over !! Vooraf waren de Bommelaars gewaarschuwd dat SNS een hele goede ploeg had, maar na zo’n start zakken zulke opmerkingen van de trainers al snel weg. Misschien dat het daarom binnen een minuutje of 5 ineens 1-3 stond. Het moet wel gezegd, dat het allemaal prachtig uitgespeelde aanvallen waren van SNS.

Na dit Stadse offensief herpakte DB zich gelukkig. Jadyn kreeg een grote kans na een mooie pass van Collin, maar haar schot ging net naast via de keeper. Ook Collin waagde een schot, maar die ging ook naast. Daarna kreeg DB een corner, die werd tot 37x ingeschoten door allerlei Bommelaren, waarbij de bal pas bij de laatste poging ook echt over de lijn ging ! Collin maakte deze 2-3 en de spanning was terug. Jadyn kreeg een goede kans, maar de keeper redde knap. Na deze Bommelse wervelstorm kwam SNS er gevaarlijk uit. De spits schoot hard en hoog maar Tim redde met zn vingertoppen, de bal kwam op de lat en viel precies voor de voeten van de SNS spits die alsnog scoorde, 2-4.
Een minuutje later kon DB weer juichen, toen Collin zn 3e maakte en het 3-4 werd. Weer een minuutje later kreeg DB een corner, Jadyn nam hem op haar slof, maar de bal ging net over de lat.
Daarna ging SNS weer in de aanval, een hard schot werd door Tim gekeerd met zn borst, de bal kwam weer bij spits en al hoestend en proestend redde Tim weer en nu met zn voet. SNS hield er wel een corner aan over. Die werd hoog voorgeslingerd en de bal kwam ongelukkig op Roans voet terecht, waarna de bal in eigen doel ging, 3-5. Even later blies de scheids voor de rust.

Eenmaal richting de kleedkamer gewaaid werden de spelers verrast met een sinterklaascadeautje en een gedichtje. Na al deze festiviteiten weer snel naar buiten, want DB ging er nog vol voor nu de wind in de ruggen waaide. Het was Tim die het eerst in actie moest komen, met zn voet redde hij netjes op een schot, waarna de bal via Kim en Roy bij Mendy terecht kwam, die vervolgens Collin aanspeelde. Collin schoot helaas over de goal. Daarna een hachelijk moment voor de Bommelse goal. SNS gaf een voorzet, die ging via Tony’s teen tegen de lat, waarna Tim zich op de bal gooide. Tim schoot vervolgens snel uit en de bal werd gedragen door de wind bezorgd bij Collin die afvuurde. Maar de keeper redde ten koste van een corner. Kort daarop was het toch prijs, toen (weer) Collin de 4-5 maakte en de spanning was weer helemaal terug in deze bekerkraker. DB ging vol in de aanval en probeerde van alles. Maar helaas, na een minuutje of 5 beuken richting het SNS doel, viel de bal aan de andere kant binnen. Een hoog schot verdween over Tim heen in de goal en stuitte er direct weer uit, waardoor er even twijfel was of hij zat. Maar na bestudering van de videobeelden bleek de bal echt in de goal te zijn beland..., dus 4-6. Daarna viel via de 4-7 de beslissing en zat het Bommelse bekeravontuur erop. Tony kreeg als laatste nog een grote kans, maar zijn schot ging naast. Maar DB heeft zich prima verweerd tegen SNS en met vlagen waren ze beter.

Goals: 4x Collin

A.s. zaterdag staat de wedstrijd tegen Hellevoetsluis op het programma. Thuis om 11.00 uur.

Aanwezig om 10.30.