Verslag Den Bommel E1 18 oktober 2014 Terug

Za. 18-10-2014; v.v. Den Bommel E1-OFB E1.
Op een zonnige 18 oktober (bijna 20 graden !!!) moesten we om 11.00 uur aantreden tegen de Oostflakkeese Boys, ofwel OFB.
Door de springdagen in de Staver waren Hidde en Fleur afwezig, net als Indy die nog geblesseerd is, maar wel kwam supporteren.
We hadden dus in totaal 3 wissels. Daniek stond vandaag op de goal, omdat hij wat last van zijn been had, maar keepen kon net gelukkig.
Jayden droeg de aanvoerdersband in haar laatste wedstrijd bij de E’s. Na deze wedstrijd gaat ze de F1 versterken.
Het werd een knettergekke wedstrijd met niet 2 gezichten, maar wel met een stuk of 25 !!
De eindstand zou 5-5 worden, maar het had ook 10-12, 14-14 of 15-11 kunnen zijn !
Gevolg; weinig aantekeningen in mn boekje, omdat je geen tijd had om even afgeleid te zijn en een totale gekte op de E-groepsapp,
waar de thuisblijvers op de hoogte gehouden werden door Martijn en Edwin. (ca. 54 berichten in 50 minuten voetbal zegt genoeg ;>)

Om 11.00 uur brachten Tim en Jayden de bal aan het rollen.
Vooral gravend in het geheugen en ook aangevuld met de App info moet er ongeveer het volgende gebeurd zijn :
Den Bommel begon aardig aan de wedstrijd en na een paar minuten had Collin zijn eerste erin liggen, toen hij een ouderwetse frommelgoal maakte na een assist van Tony.
Volgens mijn eigen beleving was dat het hoogtepunt van de eerste helft van Bommelse zijde, want OFB nam het heft in handen en drong DB ver terug. Dit leverde de 1-1 én 1-2 op, na defensief weifelend optreden.
Daniek pakte tussendoor wel de nodige ballen en ook de OFB corners maakte hij onschadelijk.
Verder moesten Roos en Roy achterin vol aan de bak om zoveel mogelijk ballen te onderscheppen en daarbij werden ze afwisselend geholpen door Tim, Tony en Lucas.
Collin schoot nog 2x naast maar dat was het wel voor de rust.
In de rust hebben we met elkaar afgesproken dat dit niet het Den Bommel was wat we allemaal graag zagen. Er moest meer inzet, belevering en passie komen én juist iets minder gepraat,
én uiteraard een overwinning op die “Windbuulen”!!!
DB liet na rust zien, de boodschap van de trainers begrepen te hebben en ze gingen vol gas van start, wat al snel de 2-2 opleverde toen Collin via de keeper en de lat de bal erin schoot.
Daniek moest redding brengen bij een vrije trap en Roan waagde een schot op goal, die de OFB keeper pakte.
Kort daarop nam OFB weer de voorsprong toen teveel Bommelaars vóór de bal liepen en de 2-3 werd binnen geschoten.
Kort daarop schoot OFB ook nog op de paal. Daarna was het woord (eerst letterlijk ;>) aan Lucas.
Zijn eerste schot ging net voorlangs, zijn 2e schot eindigde in het zijnet, maar bij de derde poging was het raak, 3-3 in de verre hoek binnengeschoten.
De Kruus ontplofte en was klaar voor de Bommelse stormloop op het Plaetse doel.
Bodhi miste een aardige kans, Daniek bracht nog eens redding, Tony knalde van ver maar de keeper redde schitterend met zn vingertoppen.
Maar ineens leek het over, toen OFB 2x scoorde en met 3-5 aan de leiding kwam. De 3-5 werd door Roy in eigen doel geschoten toen hij met een sliding de bal v.d. lijn wilde halen.
Maar er volgde een Houdini-act van de Bommelaren.
Met nog een kleine 5 minuten te gaan, werden de ruggen gerecht en ging DB toch weer in de aanval.
Collin gaf een voorzet, Tony schoot in maar de keeper redde, maar de rebound was voor Jayden, die loeihard raak knalde !! En er volgde een prachtige ereronde langs alle spelers met high-fives en knuffels !!
Net op tijd besefte iedereen dat we nog steeds met 4-5 achterstonden en dat we er dus nog niet waren. DB kreeg een corner, Collin schoot op goal maar de keeper redde weer.
Daarna was het de “man-of-the-match” Tony, die met een mooi hard schot voor de 5-5 zorgde !
Kort daarop nog een corner voor DB, maar die leverde niets op, waarna in de tegenstoot Daniek een goal voorkwam door op Kung-fu achtige wijze de bal net voor de (letterlijk) neus van de OFB spits wegtrapte.
Tikje gevaarlijk spel, maar door een Bommelse bril gezien wel nuttig.
De laatste Bommelse kans werd door Bohdi helaas op de paal geschoten.
Scheidsrechter Thomas blies voor het laatst en zo deelden we de punten in een zeer spannende wedstrijd.
Namens alle spelers/speelsters en trainers van de E1 wensen we Jayden heel veel succes bij de F1 en bedankt voor je inzet en gezelligheid bij ons E-team !!!

Goals : Jayden 1x, Tony 1x, Lucas 1x en Collin 2x.