Den Bommel E2-Rockanje E2 21 maart 2016 Terug

VVDB E2 – Rockanje E2, zaterdag 19 maart 2016.

Na de wedstrijd van vorige week tegen de nr. 2 v.d. ranglijst, O.F.B. moesten we vandaag tegen de nr. 1 > Rockanje E2. We wilden het uiteraard beter doen dan de 7-1 nederlaag tegen “De Plaet” en vol goede moed begonnen we om 11.00 uur aan de wedstrijd. Kim was vandaag de aanvoerder en ze stond in de verdeding, samen met Roy en Tony. Indy verdedigde de Bommelse goal. Roan, Jadyn, Hidde en Daley waren de middenvelders en Collin was de eenzame strijder in de spits.
Iedereen leek goed uitgerust en uitgeslapen, ondanks het bezoek aan Sparta-Fortuna Sittard, de avond ervoor.

Dat werd een latertje, de meesten lagen pas ná elf uur op bed. Koploper Rockanje trapte af maar het was DB wat al snel de Eerste kans kreeg. Collin ging op de keeper af, schoot op de goal maar de keeper kon redden. Onze keepster Indy moest aan de andere kant aan de bak en ze redde goed met haar voet. Rockanje kreeg een corner, die op de paal belandde. Tony haalde aan de andere kant uit, het was een hoge bal en de keeper had alle moeite om hem te keren. Ook Collin kwam er bijna nog aan. DB liep goed te ballen en de verdediging gaf weinig kansen weg. Toch werd het 0-1 toen via een klutsbal gescoord werd. Maar DB liet zich niet kennen en ze gingen vol in de aanval onder aanmoedigingen van de ouders. Collin dolde een paar Rockanjer spelers aan de zijkant en hij gaf een mooie voorzet op Jadyn, die de bal snoeihard achter de keeper schoot, 1-1. Nadat het net v.h. doel was nagekeken op eventuele brandgaten gingen we verder. Helaas hield DB deze gelijke stand niet lang vast. Na een mooie aanval van Rockanje werd er gescoord, 1-2. Indy hield vervolgens de 1-3 eruit en uit de tegenaanval maakte Collin er bijna 2-2 van. Helaas voor DB hield de keeper zijn lobje tegen. Gelijk daarna moest Indy weer aan de bak. En even later weer, toen ze redde met haar knie. Rockanje kreeg een corner en Indy wilde de bal wegrossen, Helaas voor DB gebeurde dit rossen richting het VVDB doel, dus 1-3. We gingen nu de kleedkamer in voor de rust. In de kleedkamer was het ongewoon rustig, alle spelers hadden de tong op de schoenen hangen en iedereen had gezonde rode wangen en dat is alleen maar te prijzen ! Iedereen vocht voor wat ze waard waren. Het eerste moment na de rust wat in het aantekeningenboekje verdween was een half mislukte uittrap van Indy, waarmee ze Hidde vol in zn rug schoot. Als door een kogel geraakt ging Hidde neer, maar gelukkig was er niets aan de hand en kon hij verder. Na goed uitverdedigen van Kim kwam de bal bij Collin die begon te pingelen. Hij kreeg ook nog een halve schietkans, maar hij had eigenlijk moeten passen op Jadyn die vrij voor het doel stond. Daley stuurde Hidde diep en Hidde’s schot ging net naast. Daley voetbalde weer lekker mee en waar het nodig was greep hij in. Na een minuutje of 5 was het toch Rockanje wat weer scoorde, er werd even niet goed opgelet achterin bij DB. Er volgde gelijk nog een grote kans, maar Indy en daarna Roy op de lijn konden redding brengen. Aan de andere kant waagde Jadyn een schot, maar de verdediger kreeg de bal op zn kont. DB kreeg 2 corners, beide waren gevaarlijk, 1 ging net voorlangs het doel alleen raakte Helaas niemand hem aan en uit de 2e hoekschop scoorde Tony bijna. In de leuke en levendige wedstrijd moest nu Indy weer aan de bak, ze ging gestrekt naar de hoek voor een redding! Uit de corner die volgde moest Roan de bal v.d. lijn koppen. DB kreeg ook een corner, die belandde op de lat. Indy hield er weer een bal uit en nog geen minuut later moest ze weer aan de bak. Ze kwam goed uit, maar kreeg de bal vol in haar buik wat niet fijn was. De spits maakte er 1-5 van. Hidde ging even keepen en hij was kansloos bij een schot, 1-6. Dit was ook gelijk de eindstand.
We blijven dus op de 8e plek staan, maar volgende week weer nieuwe kansen als we uit spelen tegen De Jonge Spartaan E3. Aanvang wedstrijd 10.30, we vertrekken om 09.45 uur vanaf de Kruus.

Goal : Jadyn.