Verslag NSVV D3 - Den Bommel D 21 april 2016 Terug

21-4-2016 NSVV D3 - Den Bommel D1 0 - 5

Afgelopen donderdag heeft de D1 een belangrijke overwinning geboekt, uit bij NSVV. We wisten niet goed wat we moesten verwachten, we hadden dit seizoen nog niet in competitieverband tegen ze gespeeld. Wel in het bekertoernooi en toen werd er net met 4-3 verloren. Vanaf minuut 1 er bovenop zitten en NSVV niet in de wedstrijd laten komen was het strijdplan. NSVV had kennelijk hetzelfde strijdplan want het ging gelijk op in de eerste minuten. Beide ploegen kwamen af en toe gevaarlijk in “de zestien” , maar echte doelpogingen waren er nog niet. Na een aantal minuten een corner voor Den Bommel. We proberen al een aantal wedstrijden een ingestudeerde corner onder de knie te krijgen en dit keer was hij bijna perfect. Het enige wat ontbrak was een doelpunt, want via de onderkant van de lat kaatste de bal weer in het veld. Het was Stefan die met een geweldige volley de lat raakte. Hierna was het NSVV die weer een aanval wilde opzetten, maar laatste man Ruben stak hier een stokje voor. Hij onderschepte de bal en schoot deze meteen naar voren. Hij had Daniek al op scherp zien staan, want die kon gelijk richting het doel van NSVV. Een assist van Ruben, want Daniek knalde beheerst de 0-1 tegen de touwen. Den Bommel werd gaande de eerste helft iets sterker, maar moest verdedigend wel op blijven letten. Vooral Mickey had dit goed begrepen, want ze was vandaag haast niet te passeren. Ze hield haar tegenstander goed in de gaten en zat er elke keer goed tussen als deze werd aangespeeld. Ineens stond de 0-2 op het scorebord, Stefan die op rechts werd weggestuurd leek een voorzet te gaan geven. Maar zijn schot vloog over de keeper in 1 keer het doel in! We bleven goed voetballen, maar vooral ook hard werken. NSVV bleef het proberen, maar Luca jaagde fel op de bal en gaf ze geen tijd de beslissende pas naar voren te geven. En anders zat Roos er kort achter om de aanvallen onschadelijk te maken. Jorgen maakte na een actie zelfs de 0-3 nog voor de rust. We gingen op de bank al iets gemakkelijker zitten, want hier hadden we toch echt niet op gerekend. De laatste minuten van de eerste helft kwam NSVV toch nog even opzetten, maar Ryan hield zijn doel schoon.
Na de rust werd er gelijk weer druk gezet op de tegenstander. Carmen werd aan de rechtse kant meteen weggestuurd, maar de 0-4 kwam er nog niet. Aan de linkse kant was het vooral Jari en Joël die lekker aan het combineren waren. Met een mooie sleepbeweging passeerde Joël de verdedigers maar weer hield de keeper van NSVV tegen. Joël was weer dicht bij een doelpunt, hij werd weggestuurd en zag in zijn ooghoeken de keeper uitkomen. Met een boogbal over de keeper heen probeerde hij het, maar de bal ging net naast. Vanaf rechts werd vervolgens Jorgen aangespeeld in de zestien. Na een mooie actie stuurde Jorgen de keeper de verkeerde hoek in en schoot de 0-4 binnen. De wedstrijd was nu gespeeld en Stefan maakte er zelfs nog 0-5 van. Hij klopte de verdediging van NSVV op snelheid, passeerde de keeper en schoot de bal in het doel! Stefan en Joël waren moegestreden en moesten gewisseld worden. Ook Ruben moest geblesseerd het veld verlaten en zo moest Nick die ook al geblesseerd was uitgevallen weer terug het veld in. Blijkbaar hadden we veel gegeven deze wedstrijd om tot deze overwinning te komen, grote klasse!!!
Weer 3 dik verdiende punten erbij en zo naderen we de ontknoping van onze competitie. Nog 2 hordes te nemen. 7 mei de eerste, uit tegen SC Botlek. Hier zullen we weer volle bak er tegenaan moeten gaan met z’n allen om dit nu al prachtige seizoen nog meer glans te geven.