Botlek D2 - Den Bommel D 07 mei 2016 Terug

7-5-2016 SC Botlek D2 - Den Bommel D1 0 - 3
Vandaag hadden we de belangrijke uitwedstrijd tegen SC Botlek op het programma staan. Een uitwedstrijd met een speciaal tintje, want we gingen met een spelersbus. Uit 8500 inzendingen hadden wij het winnende e-mailadres, Ryan was de gelukkige. Nadat we in wedstrijdtenue met vlaggen en sjaals uitgebreid op de foto waren geweest gingen we op weg richting Spijkenisse. Toen we achteruit het terrein van SC Botlek opreden stonden ze toch wel even vreemd te kijken, we stonden nu al 0-1 voor! Dit werd echter meteen weer gelijk toen we kregen te horen dat we op kunstgras zouden spelen. Hier zou de tegenstander natuurlijk veel meer in het voordeel zijn. Kwam er nog eens bij dat het behoorlijk warm was en jullie niet echt een gedreven indruk maakte bij de warming-up, dus we waren er niet bepaald gerust op. Maar jullie hadden ons weer eens voor de gek gehouden, want jullie legde een behoorlijke pot voetbal op de mat de eerste helft. Niet jullie beste voetbal, maar ruim voldoende. Het ging gelijk op de eerste helft, Botlek bleek een sterk elftal te hebben met een paar behendige spelers. Het duurde dan ook niet lang voordat Lukas zijn eerste redding moest verrichten. Aan de andere kant kwamen we nog niet verder dan een paar schoten die naast of over gingen. Het duurde weer even voordat we gewend waren aan het veld, maar naarmate de eerste helft vorderde gingen we steeds beter tikken. Joël, Luca en Jorgen vonden elkaar steeds beter en Daniek, Bas en Stefan kwamen steeds vaker door over de zijkanten. Halverwege de eerste helft viel de 0-1, het was Jorgen die hem keurig binnenschoot. Deze stand hielden we vast tot de rust, maar er had zeker meer ingezeten. Want er waren nog een paar mooie aanvallen die wel heel erg twijfelachtig met buitenspel werden afgefloten. Maar goed, de gewenste voorsprong was er. Een kleine voorsprong, dus het bleef erg spannend. De tweede helft begonnen we gelijk goed, met Jari op links en Carmen op rechts gingen we vol in de aanval. Maar ook SC Botlek gaf zich nog niet gewonnen, maar Ruben had zijn verdediging wederom goed op orde. Met Sophie en Mickey op de back-posities en Roos natuurlijk als voorstopper werd vrijwel elke aanval onschadelijk gemaakt. De 0-2 hing in de lucht en die kwam er ook. Het was weer Jorgen die hem tegen de touwen knalde. Jorgen was in vorm de tweede helft, want hij was nu vrijwel bij elke aanval betrokken. Carmen die nu over rechts haar tegenstander passeerde en een voorzet gaf, maar de bevrijdende 0-3 kwam er nog niet. Jorgen die 3 man passeerde en schoot, maar de keeper hield tegen. En daar was Botlek ineens weer bij ons doel, Ruben, Lukas en Roos voorkwamen gelukkig de aansluitingstreffer. Er werd meteen weer een aanval opgezet via Jari op links. Hij ging op snelheid zijn tegenstander voorbij en leverde een perfecte voorzet af die door Jorgen werd afgerond. In eerste instantie hield de keeper nog tegen, maar de tweede poging was wel raak 0-3! De ontlading bij de spelers, leiders en publiek was groot want we wisten nu dat de buit binnen was. Met deze stand kon Nick nu wat meer mee naar voren, nadat hij zijn verdedigende taken keurig had uitgevoerd. Joël kwam nog een keer goed door en ook kregen we nog een paar corners, maar gescoord werd er niet meer. De scheidsrechter blies af en een klein feestje werd in gang gezet. Een spannende wedstrijd met een terechte winnaar! Jorgen die met zijn doelpunten en spel het verschil maakte de tweede helft, maar dat was het niet alleen. Het grootste verschil zat hem in de voorbereiding, namelijk de trainingen die jullie met z’n allen altijd bezoeken. Want conditioneel waren we sterker als SC Botlek en dat gaf ook zeker de doorslag de tweede helft. 3 punten in de tas en gauw onder in het ruim van de bus, want nu was de terugweg natuurlijk helemaal een feest. Zeker toen er werd omgeroepen dat we nog even een tussenstop gingen maken bij de Mac. Kortom een topdag voor ons elftal!
Met deze overwinning kunnen we ons op gaan maken voor de finale van onze competitie. Want onze laatste wedstrijd is bepalend voor wie er kampioen word, Smitshoek of Den Bommel. We hopen op een grote groep supporters zaterdag want ze hebben jullie steun nodig. Een overwinning is immers nodig tegen NSVV. We trappen af om 10.30, dus zorg dat je er bij bent dan gaan we dit seizoen op een geweldige manier afsluiten met z’n allen!!!