Den Bommel D kampioen 14 mei 2016 Terug

VV Den Bommel D KAMPIOEN !!!!!

Afgelopen zaterdag de kampioenswedstrijd thuis tegen NSVV. Er moest gewonnen worden om Smitshoek te passeren op de ranglijst, dus er stond behoorlijk wat druk op vandaag. Dat was duidelijk te zien in het veld want jullie speelde een zenuwachtige pot voetbal vandaag. Veel onnodig balverlies en slordig samenspel vooral in de eerste helft. Jullie werkte gelukkig wel allemaal keihard vandaag en dat was nodig ook. Want NSVV was niet van plan om ons de nodige punten cadeau te geven en gingen er vol voor. De eerste 10 minuten waren ze zelfs de bovenliggende partij en de verdediging moest vol aan de bak om een doelpunt te voorkomen. Maar sinds Ruben weer in de Bommelse trein is ingestapt, is er vrijwel geen doorkomen aan voor de tegenstander. Met Mickey als rechts-back , die vandaag weer ijzersterk stond te verdedigen en Nick op de links-back stond het weer als een huis vandaag. Keeper Lukas moest af en toe in actie komen maar echt grote kansen gaven we niet weg de eerste helft. Mickey en Nick zaten er elke keer goed tussen als de aanvallers van NSVV werden ingespeeld. En de spits van NSVV had de pech dat Roos ook zin had in een feestje vandaag, want die had weinig in te brengen bij onze voorstopper. Op het middenveld deelde Luca de lakens uit. Hij jaagde op alles wat bewoog en was onvermoeibaar vandaag. Met Bas en Daniek op de zijkanten hadden we het middenveld nu stevig in handen en zo kwam NSVV niet meer aan voetballen toe in het tweede gedeelte van de eerste helft. Joël en Stefan werden steeds vaker weggestuurd door Jorgen en zo werd de druk op het doel van NSVV met de minuut groter. De verdedigers van NSVV moesten steeds vaker aan de noodrem trekken wat ons een aantal vrije trappen opleverde. Uit zo’n vrije trap viel de 1-0. Het was Jorgen die hem in de pot slingerde en het was Daniek die hem tegen de touwen knalde! Met deze kleine voorsprong leken we te gaan rusten, maar die laatste minuut voor de rust was een hele belangrijke! Want daarin scoorde we nog twee keer, eerst was het onze aanvoerder die de 2-0 binnenschoot. En kort hierna was het Daniek die de 3-0 op het scorebord liet zetten. De vele supporters gingen uit hun dak en er werden hier en daar al slingers en ballonnen tevoorschijn gehaald. Want dit kon toch niet meer misgaan? Na de rust werd Carmen en Sophie ingebracht en Ryan ging nu het doel verdedigen. Jari was voor de rust al ingevallen voor Bas. Onze snelle behendige linkspoot werd ingebracht voor de nodige aanvallende impulsen. Alle posities werden moeiteloos overgenomen. We hadden een sterk bezette bank vandaag want Bodhi kwam nu ook nog het veld in voor Jorgen. Bodhi was meteen belangrijk want hij gaf het beslissende balletje op Luca waar de 4-0 uit viel. Een vreugde-explosie volgde, want iedereen wist natuurlijk dat nu de buit binnen was. Mohammed kwam nu ook het team versterken en zo probeerde we rustig de wedstrijd uit te voetballen. De laatste minuten waren voor NSVV. Ryan moest nog een paar keer redding brengen en op het laatst kregen we zelfs nog een penalty tegen. Deze werd benut door NSVV, maar dit maakte allemaal niet meer uit. Want toen scheidsrechter Huib afblies was VV Den Bommel D KAMPIOEN!!! Het feest kon beginnen, hier hadden we de laatste weken naar toegeleefd. In de winterstop stonden we nog een straatlengte achter op de concurrentie en rekende niemand nog op een kampioenschap. Maar door de laatste 10 wedstrijden allemaal te winnen hebben we het toch geflikt! Zeker na de geweldige thuiswedstrijd tegen Smitshoek zijn we er met z’n allen voor gegaan. De taart van bakkerij Lekker Gebakken was dan ook zeker verdiend! Na de heerlijke taart natuurlijk op de kar door het dorp en daarna friet eten in de kantine. Bakkerij Lekker Gebakken, Plus Slingerland, V.E. creations en jeugdcommissie bedankt namens het hele team. Maar vooral de ouders die het hele kampioensfeest hebben georganiseerd enorm bedankt! Het was een geweldige dag voor ons team en dit zullen we niet snel vergeten! De laatste “Bommelse” D kampioen na een geweldig seizoen. Na de zomer onder de DBF-vlag gaan we er natuurlijk ook weer vol voor, maar nu eerst lekker nagenieten van een topseizoen!