Verslag Den Bommel E1 15-11-2014 18 november 2014 Terug

Op een dag dat Sinterklaas en de Zwarte Pieten onder zware politiebegeleiding Gouda binnentrokken, alsof het de Gazastrook was, gingen onze Bommelse kanjers op bezoek bij Brielle, waar de sfeer gelukkig een stuk beter was .

We waren voor het eerst dit seizoen helemaal compleet, Indy was weer terug waar we natuurlijk heel blij mee zijn ! We waren dus met zn 12-en, dus in totaal hadden we 5 wissels.
Tim was aanvoerder vandaag en hij was er maar wat trots op. Hidde was de keeper.  Roos en Roy waren de verdedigers, met Daniek ervoor.
Op het middenveld speelden Tim en Lukas en Collin was de diepe spits. Gelijk vanaf de aftrap werd duidelijk dat de ploegen aan elkaar gewaagd waren.
Het spel golfde op en neer. Hidde bracht voor het eerst redding door goed uit te komen en Collin loste een schot wat recht op de Brielse keeper af ging.
Diezelfde keeper trapte even later slecht uit, de bal kwam bij Daniek die zich niet bedacht en van een meter of 20 keurig raak knalde, 0-1.
De voorsprong duurde helaas niet lang, na een Brielse aanval belande de bal via Hidde op de lat en de rebound werd net over de lijn gefrommeld, 1-1.
De Bommelse verdedigers Roy en Roos hadden hun handen vol, maar ze pakten de nodige ballen af.
Ook Tim en Daniek assisteerden goed. Lukas pikte op het middenveld een bal op die hij aan Collin gaf. Die begon een Arjan Robben-achtige dribbel en hij leek verkeerd uit te komen toen hij links voor het doel opdook.
Maar met zn buitenkantje rechts tikte hij de bal keurig in de rechter hoek. (achteraf gaf hij trouwens toe dat het een pass op de mee gesprinte Lukas was), maar het was dus wel 1-2.
Maar net als vorige week kon DB niet lang genieten van de voorsprong. Eerst bracht Hidde nog keurig redding op een gevaarlijk schot, maar even later was hij kansloos bij een uitgespeelde aanval, 2-2.
Inmiddels was de 5-dubbele wissel uitgevoerd, Fleur, Tony, Roan, Indy en Bohdi vervingen Roy, Roos, Tim, Collin en Lukas.  Daniek was dus blijven staan en hij kreeg een schietkans na een corner, maar de bal ging naast. Even later kwam Brielle voor het eerst deze ochtend op voorsprong, toen er niet goed ingegrepen werd bij DB, 3-2. Net voor de rust kreeg Collin nog een aardige kans, maar hij schoot recht op de keeper.  Zo gingen we dus rusten met een kleine achterstand.

Na de rust starten we weer in de beginopstelling en we kregen al snel de eerste kans, Collin ramde vol op de paal. In de tegenstoot leek de 4-2 te vallen, maar Hidde dook de bal prachtig uit de kruising en hield DB in de wedstrijd.
Daniek probeerde met een ouderwetse punter te scoren, maar de bal ging net over.
Even later ging Collin goed door over links en hij gaf de bal keurig voor op Lukas, die hem met zn knie  netjes binnen tikte, 3-3 !
Het was nu weer tijd voor de 5-dubbel wissel. Brielle was er even van slag van en DB gaf alles wat erin zat.
Bodhi demonstreerde zijn “vd. Pijl-schaar”, Fleur zat als een daas op haar tegenstander geplakt, Roan beet zich als een cobra vast op zn medemiddenvelders en achterin hielden de 3 D’s  : Roos, Indy en Fleur heldhaftig stand.
Brielle bleef de laatste minuten aanvallen, ze knalden nog op de paal en een schot ging net voorlangs. Hidde moest nog eens aan de bak, met heel goed uitkomen voorkwam hij de 4-3. Zo bleef het met hangen en wurgen 3-3, maar het voelde absoluut als een overwinning. De laatste plaats in de stand is overgedaan aan Nieuwenhoorn, die toevallig a.s. zaterdag de eerstvolgende tegenstander zijn.

Complimenten aan alle 12 spelers/sters, die allemaal 100% inzet hebben laten zien en hou dit vast voor de eerstkomende wedstrijden !!

groeten,
Technische staf Marco & Wim.