Verslag Den Bommel E1 22-11-2014 25 november 2014 Terug

Za. 22-11-2014;  VVDB E1G- Nieuwenhoorn E7.

Vandaag stond er een echte 6-punten wedstrijd op het programma.

DB stond één-na-laatste en NH stond laatste, dus een belangrijke pot !

We trapten om 10.00 uur af op een zwaar maar goed bespeelbaar veld met een zonnetje erbij.

Lukas stond tussen de palen en Tony was de captain.

DB begon lekker aan de wedstrijd en zat gelijk lekker fel op de bal.

Zo veroverde Roan de bal op het middenveld en schoot hij op doel.

Daarna een diepe pass van Daniek op Bohdi, die de bal bij de 1e paal onder de keeper doorschoot, 1-0. Én Bohdi ’s 1e goal voor DB.

Het spel ging hierna wat meer heen en weer, NH viel aan, maar ze kwamen nog niet echt in de buurt van Lukas,

doordat Fleur en Roos fel van zich afbeten.

Na een halve helft was het tijd voor de 5-dubbele wissel, Roos bleef staan en de rest kreeg rust. DB kreeg een corner,

die door Indy net niet binnengetikt kon worden.

Lukas kon een simpel schot makkelijk pakken en hij schoot zeer goed uit, Collin kon alleen op het doel af, maar helaas schoot hij recht op de keeper.

Daarna moest Lukas gestrekt naar een hoek om de gelijkmaker te voorkomen. NH bleef aanvallen en DB had het erg lastig.

Tim maakte nog een mooie actie op het middenveld waar hij een tegenstander dolde. Na nog een mislukte NH aanval gingen we de rust in.

Wederom vond de 5 dubbele wissel plaatst.  De 2-0 viel rap na rust toen Daniek na een goeie solo Bohdi bereikte die simpel binnen tikte.

Er volgde een ereronde met highfives bij de trainers en wissels. Even later ramde Roan de bal stijf in de hoek, maar de keeper redde prachtig.

Ook Tony schoot op de goal, maar weer redde de keeper. Roan onderschepte een bal op het middenveld en passte op Bohdi, die recht op de keeper schoot.

Even daarna was het weer Roan die op de goal schoot en weer redde de keeper. Een verre pass van Daniek belande bij Collin, maar hij schoot over.

Indy moest verdedigend aan de bak en ze onderschepte keurig een hoge bal. Ze speelde over naar haar

verdedigingspartner Roy,die een mooie pass op Collin gaf.

Die speelde in 1x door op Daniek die de bal in 1x uit de lucht op de pantoffel nam. Een prachtig schot, alleen helaas net over het doel.

Dit had een Barcelona tikkie takkie goal geweest, maar helaas ging hij er niet in.

Ineens lag de 2-1 erin bij DB, toen er even niet opgelet werd. Het werd dus weer erg spannend.

Ondertussen trapte Roan op een kikker terwijl hij wissel stond ;> en stonden Roos en Fleur zich nerveus te maken of we toch nog wel zouden winnen.

Na een mooie actie schoot Collin net over en een minuut later ging hij alleen op de keeper af, de keeper redde zijn schot, maar de bal kwam bij

Daniek die vol uithaalde, maar via een Nieuwerhoorner been ging de bal net naast.

De trainers en het publiek waren op v.d. spanning en hoopten op een bevrijdende 3-1. Maar het was NH wat een corner mocht nemen, dus opletten !

En dat deed onze keeper Lukas, hij ving de corner uit de lucht en lanceerde Collin met een ferme uittrap. Collin ging op de keeper af en hij schoof de

bal beheerst in het hoekje, 3-1.

De wedstrijd was gespeeld en de punten bleven op De Kruus ! DB deed goede zaken, we zijn geklommen van de 9e naar de 7e plaats.

A.s. zaterdag zijn we vrij, de eerstvolgende wedstrijd is uit naar Rockanje op 6 dec. om 09.00 uur. We vertrekken dan rond 07.45 uur vanaf de Kruus.