Verslag Den Bommel D - DJS D3 02 december 2014 Terug

Den Bommel D1 – De Jonge Spartaan D3 4 - 0

Afgelopen zaterdag konden we gelukkig toch voetballen doordat er een vriendschappelijke wedstrijd geregeld was tegen De Jonge Spartaan. Het was al weer een paar weekjes geleden dat we een wedstrijd gevoetbald hadden, dus iedereen had er zin in. Het was wel wat aan de koude kant, maar dat weerhield jullie er niet van om een degelijke pot voetbal op de mat te leggen. De duels werden meteen gewonnen en al gauw kwamen we in de buurt van het doel van de Spartaan. Een schot van Coen werd knap gered door de doelman. Ook Ryan moest redding brengen op een schot, maar ook hij hield zijn doel schoon. Het ging redelijk gelijk op in het begin maar naarmate de wedstrijd vorderde ging het bij ons steeds beter lopen. Het was Joël die de score opende. De keeper redde knap op een schot van Coen, maar Joël stond goed op te letten. De bal kwam voor zijn voeten terecht en na een fabelachtige passeeractie schoot hij hem beheerst binnen 1-0. Joël was op dreef vandaag en dribbelde er lekker op los aan de linkse kant. Er kwamen nu meer kansen voor ons. Maar het was weer de keeper die schoten van o.a. Jorgen, Roy en Coen onschadelijk maakte. Uit een corner kwam de 2-0. De Jonge Spartaan dacht de bal weggewerkt te hebben, maar de bal kwam bij onze aanvoerder terecht die niet twijfelde. We waren halverwege de eerste helft toen onze nieuwste aanwinst binnen de lijnen kwam. Sophie kwam in de verdediging voor Nick en deed meteen goed mee alsof ze niets anders gewend was. Roos kwam nu ook in de verdediging voor Bas en was weer ouderwets fel aan het verdedigen. En als de meiden hulp nodig hadden, dan waren Luca of Ruben meteen ter plaatse om de aanvallers van De Jonge Spartaan af te stoppen. Ons verdedigende blok heeft zijn draai aardig gevonden en met Max er vlak voor hebben we het verdedigend goed op orde. Coen die zich nu meer met de aanval kan bemoeien gaf maar weer eens zijn visitekaartje af. Met een schitterend afstandsschot over de keeper heen tekende hij voor de 3-0. Doordat er nog een bal op de lat kwam en de keeper van De Jonge Spartaan veel ballen tegenhield, was dit dan ook de ruststand. Na de rust was het éénrichtingsverkeer. De Bommelse brigade was niet meer te stoppen. Coen was al gauw dicht bij een treffer, maar weer bracht de lat redding voor de Spartanen. Kort hierna was het Jorgen die tegen de paal knalde. De schade bleef beperkt voor de tegenstander. Mickey probeerde het ook tot 2 x toe met een schot van de “zestien”. Helaas werden dit geen doelpunten, maar blijven proberen. Ook Carmen was lekker actief vandaag. Het zelfvertrouwen op het veld groeit met de week bij de meiden, ga zo door! Coen schoot met een mooie curve-bal de 4-0 op het scorebord en niet veel later blies de scheidsrechter af.
Een lekker oefenpotje met goed voetbal en nu maar hopen dat we genoeg vertrouwen hebben getankt voor komende zaterdag. Want dan moeten we naar de koploper toe en dat zal zeker een stuk lastiger worden. Maar met een flinke dosis inzet en een positieve instelling komen we al een heel eind. En als jullie dan ook nog eens gaan voetballen zoals vandaag, dan kunnen we wel eens voor een verrassing gaan zorgen.

De technische staf