Verslag Den Bommel F1 09 december 2014 Terug

Zaterdag 6-12-2014 Den Bommel F1 – Combinatie Herkingen/Nieuwe-Tonge

Bij een waterig zonnetje begon de wedstrijd om 10:00. Den Bommel was na een aantal weken weer compleet. Zo begonnen ze met 7 basisspelers en 1 wissel. De eerste kans was voor Mendy. Een goede voorzet van Tristan, kwam bij Mendy terecht. Zij schoot direct op doel, maar de keeper hield de bal goed tegen. Nog geen minuut later een schot op doel van Kim. Helaas voor haar, werd deze ook goed gepakt door de keeper. Na een nog een aantal kansen van Jadyn, Tristan en Rowen, kwam de tegenstander een aantal keer gevaarlijk door. Ivar had geen zin in een tegendoelpunt, dus hield hij zijn doel dicht met een aantal mooie reddingen. Aanvoerder Sven en Jimmy assisteerde hem daar bij. Zo gingen we met 0-0 de rust in. Na een donderspeech van de coaches zouden de spelers van Den Bommel er in de 2e helft vol in gaan. Echter bij de start van de 2e helft kwam Den Bommel achter met 0-1. Het was even niet opletten achterin en de tegenstander kon alleen op Ivar af. De bal werd netjes binnenschoten. Den Bommel stond op achterstand. Den Bommel trok zich er niets van aan. Nadat alles weer goed was gezet in het veld, begonnen de spelers met de jacht op de gelijkmaker. Na ongelukkig uitschieten van de keeper, kwam de bal bij Tristan. Hij twijfelde niet en schoot direct op doel. De 1-1 was gemaakt. Daarna geloofde Den Bommel er weer in en begon weer met een reeks aanvallen. Er werd echter niet gescoord. Wel kregen we 4 hoekschoppen achter elkaar. De 4e werd door Rowen genomen. Deze was zo hard, dat de keeper de bal in eigendoel sloeg, 2-1. Daarna ging Den Bommel nog beter spelen, maar Jimmy en Sven hadden het soms toch druk met verdedigen achterin. Een uitval van Den Bommel bracht de 3-1. Een mooi steekbal van Rowen tussen 3 man, kwam terecht bij Mendy. Zij nam de bal mooi mee richting het doel van de tegenstander. Haar schot leek tegengehouden te worden door de keeper, maar de bal belande toch in het doel, 3-1. Daarna volgde er nog diverse kansen van Tristan, Kim en Jadyn. Het laatste doelpunt werd door Rowen gemaakt. Door goed werk van Tristan kwam de bal mooi voor het doel. Dit ging niet zomaar. De bal leek over de achterlijn te gaan, maar met een super sliding, schoot Tristan al glijdend de bal direct voor het doel, zodat de aanstormende Rowen de 4-1 kon binnenschieten. Weer een goed resultaat tegen een goede tegenstander. Volgende week een vroegertje, uit tegen WFB (Ouddorp) om 9:00. Dit zal waarschijnlijk de laatste wedstrijd zijn voor de winterstop.