Verslag Den Bommel F1-Hellevoetsluis F3 23 januari 2015 Terug

Zaterdag 17-1-2015
VVDB F1 – Hellevoetsluis F3
Na een korte winterstop stond de eerste competitiewedstrijd weer op het programma. We hadden 10 januari een goed georganiseerd zaaltoernooi gespeeld in de Grutterswei. Een mooie gedeelde eerste plek met Oude-Tonge en Stellendam. Fios was 4e geëindigd.
De wedstrijd begon om 10.00 uur op een wit veld. Jimmy was helaas ziek afwezig. Er waren dus geen wissels. Hellevoetsluis had 9 spelers, waardoor zij aardig veel konden doorwisselen. Het was koud, maar er was genoeg publiek langs de lijn gaan staan. De eerste kans van de wedstrijd was voor Rowen. De keeper pakte de bal goed. Daarna kwam Hellevoetsluis tot de eerste kans, maar Ivar pakte deze bal ook goed. Zijn uittrap kwam helaas bij de spits van Hellevoetsluis. Hij schoot hard met links in en de bal ging via een verdediger van Den Bommel in het doel (0-1 achter). Den Bommel trok zich hier niets van aan en ging na de aftrap op jacht naar de gelijkmaker. Een schot van Jadyn werd weer goed tegengehouden door de keeper van Hellevoetsluis. Hellevoetsluis kreeg ook nog een aantal kleine kansjes, maar Sven stond goed te verdedigen achterin. Daarna een mooie combinatie van Kim en Rowen, die direct de bal aan aanvoerster Mendy doorgaf. Zij twijfelde niet en schoot de bal in het doel (1-1). Daarna waren er nog 2 goede kansen van Hellevoetsluis, maar Ivar hield zijn doel goed leeg, met hulp van Kim, Sven en Rowen. Mendy ging ook nog een keer alleen op de keeper af, helaas schoot ze de bal naast het doel. Na goed doorgaan van Rowen over het middenveld, gaf hij de bal aan Tristan en die gaf de bal goed voor, zodat Mendy direct 2-1 binnen kon schieten. Net voor rust zette Jadyen goed door, gaf de bal aan Mendy. Zij schoot de bal goed voor het doel, Jadyn was er als de kippen bij en schoot de 3-1 binnen. Zo gingen ze met een mooie stand de rust in. Na rust bleef Hellevoetsluis gevaarlijk, maar Den Bommel bleef geconcentreerd spelen en ze hielpen elkaar goed. Dat resulteerde in een aantal mooie aanvallen, maar geen doelpunten. Na een hard schot van Rowen, stompte de keeper de bal terug in het veld. Een speler van Hellevoetsluis dacht, die bal pak ik snel met mijn handen op, waardoor de scheidsrechter alleen maar een strafschot kon geven. Rowen schoot deze mooi binnen, 4-1. Hellevoetsluis bleef toch nog sterk spelen, waardoor Den Bommel op moest blijven letten en dat deed ze ook. Door goed doorgaan van Tristan op de achterlijn, kon hij de bal zo plaatsen dat deze, door de benen van de keeper, door Rowen op de doellijn binnen getikt kon worden. Er vond nog een keeperswissel plaats bij Hellevoetsluis. Hij kon de 6-1 niet voorkomen. Door een combinatie van Rowen en Mendy, kwam de bal bij Jadyn terecht en zij schoot via de keeper haar 2e doelpunt binnen. Het veld was door deze mooie wedstrijd weer groen geworden. Een mooie start van de competitie, bereikt door goed voetbal en goede samenwerking. Volgende week weer thuis tegen Zinkweg om 10:00.