Den Bommel - Krabbendijke 05 oktober 2019 Terug

Ook de tweede thuiswedstrijd tegen Krabbendijke heeft Den Bommel in de 3 punten op “De Kruus” weten te houden. De eerste helft had Den Bommel de wedstrijd in handen en had de 2-0 ruststand er nog rooskleuriger uit kunnen zien maar niet alle mogelijkheden werden goed afgerond. Krabbendijke kwam in de tweede helft goed terug tot 2-2 maar het was Den Bommel dat toch de winst wist binnen te halen.

Al in de 1e min probeerde Johnno Bakker de score te openen maar zijn schot krulde net langs de verkeerd kant van de paal. Even later was het opnieuw Johnno Bakker die een mogelijkheid kreeg, hij passeerde de doelman maar kwam daarbij in een lastige hoek en zag zijn inzet door een verdediger van de doellijn gekeerd worden. Den Bommel bleef met goed combinatiespel op zoek naar de voorsprong en in de 25e min kwam de 1-0 op het scorebord. Wesley Bakker zag broer Johnno de diepte in gaan en gaf de bal goed met hem mee, deze keer wist Johnno het net wel te vinden. Vlak voor het rustsignaal was het de beurt aan Wesley Bakker, op aangegeven van Ruben Rui dos Santos scoorde hij de 2-0.
Er leek dus niets aan de hand voor de thuisclub maar in de tweede helft tapte Krabbendijke uit een ander vaatje en had Den Bommel het lastig. Direct al in de 46e min wist Krabbendijke de aansluitingstreffer te scoren en ging men erin geloven. Den Bommel moest steeds verder in de verdediging en kreeg nauwelijks meer de mogelijkheid om eruit te komen. In de 78e min leek Krabbendijke de gelijkmaker te scoren maar doelman Postema wist de kopbal met een prima reactie tot corner te verwerken. Het was echter uitstel want een paar minuten later kwam de gelijkmaker er alsnog, een voorzet bij de 2e paal werd keurig binnen gekopt. De wedstrijd leek op een gelijkspel af te gaan, wat gezien het spelbeeld een terechte uitslag had geweest, maar Johnno Bakker dacht hier iets anders over, vlak voor het eindsignaal passeerde hij enkele verdedigers en was de doelman kansloos op zijn schot in de verre hoek, 3-2.

Opstelling: Rick Postema, Johan Kornet (65 Coen Kornet), Patrick Verolme, Leon Breeman, Sam Domatilia (75 Dave v Eijmeren), Frank Post, Jesper vd Hoek, Thomas Engels, Wesley Bakker, Johnno Bakker, Ruben Rui dos Santos Fortes.