Krabbendijke - Den Bommel 07 maart 2020 Terug

In de uitwedstrijd tegen Krabbendijke speelde Den Bommel niet al te best maar voldoende om de 3 punten mee naar De Kruus te nemen. De 2-4 overwinning was een terechte uitslag.

Beide ploegen begonnen wat afwachtend en het eerste kwartier viel er weinig te beleven.
In de 17e min werd Johnno Bakker over rechts weggestuurd en zijn voorzet werd door Patrick Verolme met binnenkant voet goed binnengeschoten, 0-1. Even later had Wesley Bakker, na goed doorzetten, de volgende mogelijkheid om te scoren maar zijn inzet ging rakelings voorlangs. De thuisclub bleef loeren op mogelijkheden maar kon vooralsnog het de verdediging van Den Bommel niet echt lastig maken. In de 26e min hielp de scheidsrechter een handje, vanaf de middellijn zag hij dat doelman Kievit bij een uittrap een paar centimeter buiten de 16 mtr kwam en kende een vrije trap toe. Deze werd knap in de uiterste hoek binnen geschoten, 1-1. Den Bommel liet zich niet van de wijs brengen en in de 29e min kwam men opnieuw op voorsprong, Jesper vd Hoek onderschepte op het middenveld een aanval van Krabbendijke en op de 16 mtr gaf hij de bal breed op Johnno Bakker die de bal tegen het net schoot, 1-2. Vlak voor het rustsignaal werd het zelfs 1-3, de scheidsrechter zag als enigste een duw in de rug van een speler van Den Bommel en wees naar de 11mtr. Patrick Verolme maakte hier dankbaar gebruik van.

De tweede helft was niet veel beter dan de eerste, beide ploegen probeerde het wel door veel balverlies mislukte er veel. In de 60e min was het Wesley Bakker die de 1-4 op het scorebord zette.
Even later werd het ook nog 2-4, toen Joris Buijs probeerde uit te verdedigen maar per ongeluk de bal op de bovenarm kreeg. De strafschop werd goed binnen geschoten, 2-4. In de 75e min moest Den Bommel met 10 verder, toen Stefan Klink plotseling rood kreeg. Volgens de scheidsrechter had hij iets geroepen naar zijn tegenstander wat niet mocht. Krabbendijke probeerde nog van deze overtal te profiteren maar zag geen kans het doel te vinden.

Opstelling: Sonny Kievit, Johan Kornet, Joris Buijs, Stefan Klink, Leon Breeman (70 Dave van Eijmeren), Frank Post, Ruben dos Santos (55 Thomas Engels (58 Corné op ’t Hof)), Patrick Verolme, Wesley Bakker, Johnno Bakker, Jesper vd Hoek

Voor foto's van de wedstrijd klik hier