Uitgifte obligaties 22 april 2024 Terug

Wij zijn bezig met de renovatie en verduurzaming van ons sportcomplex aan de Hogeweg in Den Bommel.
De plannenmakerij kan grotendeels worden bekostigd met de financiële middelen die we hebben ontvangen van de gemeente Goeree-Overflakkee, aangevuld met de zogenaamde BOSA-subsidie (subsidieregeling Stimulering bouw en onderhoud sportaccommodaties) van de Rijksoverheid.

Voor de renovatie van kleedkamer 1 en 2 (geplande uitvoering juni 2024)  moeten we als vereniging zelf aan de bak en de financiering zelf regelen.

De helft (€ 10.000,-) willen we ophalen middels sponsoring en allerlei mooie acties en activiteiten het komende jaar.
Daar kijken we al naar uit!
De andere € 10.000,- willen we bekostigen middels een tijdelijke lening in de vorm van ‘kortlopende obligaties’.  Hieronder leggen we uit wat dat inhoudt:

Obligaties:

• Het totale bedrag wat we tegemoet zien is € 10.000,-
  • Er komen 10 obligaties beschikbaar met een waarde van € 1.000,-.
  • Het is ook mogelijk een halve obligatie met een waarde van € 500,- te nemen;
  • De obligaties zijn allemaal kortlopend en hebben allemaal een looptijd van 3 jaar, waarbij u na elk verstreken jaar de aflossing a 1/3e deel retour ontvangt + de bijbehorende rente;
  • Rentevergoeding is 4 % per jaar;
  • Obligaties zijn verkrijgbaar per maandag 22 april 2024 tot en met uiterlijk vrijdag 18 mei 2024;
  • Toewijzing vindt plaats op volgorde van aanmelding; tot het totaal € 10.000,- is bereikt (vol = vol).

De 4% rente is een aanmerkelijk hoger rentepercentage dan wat de gemiddelde bank biedt bij een spaarrekening. Het reguliere spaarrentetarief bij een Nederlandse bank bedraagt niet meer dan 1,6 – 1,8 % op spaargeld. 4 % Is daarmee een aantrekkelijk tarief;  het voordeel voor u.

Het voordeel voor de vereniging is dat op een vrij eenvoudige manier het tijdelijke liquiditeitsvraagstuk kan worden getackled en geld kan worden geleend. Door de verduurzaming van het complex (met name door de zonnepanelen) besparen we genoeg geld om elk jaar 1/3e deel + rente terug te kunnen betalen. Onze vereniging is financieel gezond en na de verduurzamingsslag ook op energetisch gebied helemaal fit voor de toekomst.

Doet u mee? Geef dit dan z.s.m aan. Per email:bestuur@vvdenbommel.nl met daarbij de vermelding hoeveel obligaties u wenst. Zolang de voorraad strekt. Als er nog obligaties beschikbaar zijn, ontvangt u een inschrijfformulier ter ondertekening t.b.v  de verdere administratieve afhandeling.

Voor het reglement klik op  >   Reglement uitgifte obligaties

We zien uw reactie met belangstelling tegemoet.

Met sportieve groet,

Het bestuur VVDB