Verslag Den Bommel-Kruiningen 22 februari 2015 Terug

Niet alleen met doelpunten maar ook op basis van inzet gezien de hele wedstrijd waren de bezoekers uit Kruiningen de betere. Weliswaar moest Den Bommel vanaf de 24e min met 10 man verder, na rood doelman Bins, maar normaal gesproken geeft dat een extra motivatie. Alleen de 2e helft streed Den Bommel voor de wedstrijd maar Kruiningen verdedigde goed en gaf weinig weg.

Den Bommel begon slap aan de wedstrijd en de bezoekers namen daardoor het initiatief. Het spel ging regelmatig richting het doel van Den Bommel maar vooralsnog werd het niet echt gevaarlijk. In de 24e min, bij een diepe bal, kwam doelman Bins van Den Bommel uit zijn doel, hij had echter niet gerekend op een terug speelbal van een verdediger en door de schrik beroerde hij de bal net buiten de 16mtr met de hand ipv met de voet. Scheidsrechter aarzelde even maar gaf de rode kaart. Een ieder vond het zwaar gestraft, inclusief de scheidsrechter bleek achteraf, maar Den Bommel moest met 10 man verder. In de daarop volgende aanval van de thuisclub was het Patrick Verolme die van zo’n 20mtr de bal op de pantoffel nam maar zijn schot ging rakelings langs de verkeerde kant van de paal. Voor de rust gebeurde er daarna niets noemenswaardig meer.

Na rust probeerde Kruiningen het initiatief weer naar zich toe te trekken en dit resulteerde in een aantal corners. In de 53e min werd een indraaiende hoekschop door invaller doelman Kievit verkeerd geraakt en verdween de bal in het doel, 0-1. De bezoekers konden niet lang van de voorsprong genieten, in de 54e min was het Wesley Bakker die een voorzet van Robin Noteboom goed binnen kopte. Den Bommel ging met veel inzet de strijd aan en trok de wedstrijd naar zich toe. In de 61e min had Wesley Bakker de mogelijkheid om Den Bommel op voorsprong te brengen maar zijn poging ging net naast. Een min later werd er wel gescoord maar dit keer door Kruiningen, een aanvaller schoot bijna op de achterlijn staand in de korte hoek de 1-2 binnen. Even later werd het zelfs 1-3 doordat de verdediging even niet alert was en Kruiningen simpel door het midden richting doel kon lopen.
In de 70e min werd er een speler van Den Bommel binnen de 16mtr ten val gebracht en Wesley Bakker schoot de 2-3 vanaf de penaltystip binnen. Den Bommel ging nu op zoek naar de gelijkmaker, maar de verdediging van Kruiningen gaf geen krimp. In de 88e min leek een voorzet van Wouter Bakelaar onder de lat in het doel te verdwijnen maar met een reflex kon de doelman de bal net over tikken. In de 92e min scoorde Kruiningen de 2-4 en was de wedstrijd gelopen.

Kaarten: Ti Jey Bins (rood)

Opstelling: Ti Jey Bins, Joey Bahnert, Raoul Verolme, Leon Breeman (60 Johnno Bakker), Ruud Maliepaard, Frank Post, Michel v St Annaland (75 Wouter Bakelaar), Robin den Engelsman (24 Sonny Kievit), Patrick Verolme, Wesley Bakker, Robin Noteboom

Voor foto's klik hier

Nog meer foto's (Richard vd Wetering) klik hier