Verslag Hellevoetsluis - Den Bommel 28 februari 2015 Terug

In de uitwedstrijd tegen koploper Hellevoetsluis is het Den Bommel niet gelukt om voor een verrassing te zorgen. De eerste helft speelde men veel te afwachtend waardoor Hellevoetsluis naar hartenlust kon combineren en simpel naar een 2-0 voorsprong uitliep. De tweede helft speelde Den Bommel veel agressiever en maakte het de thuisclub nog behoorlijk lastig. Zeker omdat deze verzuimde de kansen, die ontstonden doordat Den Bommel achterin één-op-één ging spelen, te verzilveren.
Hellevoetsluis kwam fel uit de startblokken en Den Bommel kon niets anders dan in de verdediging kruipen. In de 13e min werd een schot van net buiten de 16mtr door invaller doelman Kievit niet voldoende weggewerkt en kon een aanvaller van Hellevoetsluis de 1-0 binnen schieten. Het lukte Den Bommel maar niet om uit de verdediging te komen en de thuisclub bleef op zoek naar een volgend doelpunt. Het duurde tot de 30e min voordat men hierin slaagde. Een corner werd goed binnengekopt, 2-0. In de 37e min kon er de eerste doelpoging voor Den Bommel worden genoteerd, het schot ging echter naast. Vlak voor rust leek de voorsprong voor de thuisclub nog groter te worden maar de van doelman Kievit terugspringende bal ging via buitenkant paal naast.

De tweede helft begon Den Bommel agressiever waardoor Hellevoetsluis behoorlijk werd terug gedrukt maar voor alsnog waren de beste kansen voor Hellevoetsluis. In de 72e min had Den Bommel dan eindelijk succes. Een half weggewerkte corner werd door Wesley Bakker op de wreef genomen en de bal ging snoeihard tegen de touwen, 2-1. Toen even later een speler van Hellevoetsluis voor de 2e maal geel, en dus rood, kreeg stroopte Den Bommel de mouwen nog wat hoger op en ging op jacht naar de gelijkmaker. In de 75e min ging Johnno Bakker op links goed door maar hij zag zijn voorzet door de vrijstaande Jesper vd Hoek over het doel worden gekopt. Hellevoetsluis bleef loeren op snelle counters en vlak voor het einde leek men de wedstrijd te beslissen maar alleen voor doel schoot de aanvaller tegen de paal. Den Bommel bleef aandringen maar de verdediging van de thuisclub hield stand.

Opstelling: Sonny Kievit, Joey Bahnert, Raoul Verolme, Leon Breeman (75 Robin Noteboom), Ruud Maliepaard, Robin den Engelsman (25 Jesper vd Hoek), Frank Post, Patrick Verolme, Michel v St Annaland, Wouter Bakelaar (60 Johnno Bakker), Wesley Bakker

Kaarten: Frank Post (geel)

Voor foto's klik hier