Verslag Den Bommel-DBGC 06 april 2015 Terug

Den Bommel is in de thuiswedstrijd tegen DBGC in de eerste helft afgetroefd door de bezoekers.
In de ruststand, 0-4, kwam in de tweede helft geen verandering meer.

Al in de 3e min kwam Den Bommel ongelukkig op een achterstand, een voorzet verdween via het been van Michel v St Annaland in het doel, 0-1. In de aanval die daarop volgde had Den Bommel de mogelijkheid de score weer op gelijk hoogte te brengen maar de kopbal van Corne Op ’t Hof verdween langs de verkeerde kant van de paal. DBGC probeerde met de lange bal de snelle voorwaartsen aan het werk te zetten en dit leverde regelmatig gevaar op voor de verdediging van de thuisclub. In de 23e werd een vrije trap tegen onderkant lat geschoten maar een aanvaller van DBGC was alert en kon de 0-2 binnen schieten. Den Bommel probeerde waar mogelijk de aanval te zoeken maar kon niet echt gevaarlijk worden. In de 34e weer een snelle aanval van DBGC, twee maal kon de inzet worden gekeerd maar de derde maal was het wel raak, 0-3. Vlak voor rust kwam ook nog de 0-4 op het scorebord.
In de 2e helft pakte Den Bommel het wat beter aan en kwam ook beter in de wedstrijd. DBGC werd regelmatig op eigen helft vast gezet en had het lastig om de aanvallers te bereiken. Het lukte Den Bommel echter niet op een vuist te maken en de verdediging van DBGC greep steeds goed in. Naarmate de wedstrijd vorderde werd het steeds duidelijker dat Den Bommel deze middag tekort kwam en zijn meerdere moest erkennen in DBGC.

Opstelling: Ti Jey Bins, Frank Post, Raoul Verolme, Leon Breeman, Ruud Maliepaard, Robin Noteboom (65 Jesper vd Hoek), Corne Op ’t Hof, Michel v St Annaland, Patrick Verolme, Wouter Bakelaar, Wesley Bakker

Kaarten: Frank Post

Voor foto's klik hier