Verslag Den Bommel-Duiveland 11 april 2015 Terug

Het is Den Bommel in de wedstrijd tegen Duiveland niet gelukt om in het aantal gewonnen thuiswedstrijden dit seizoen, maar 4 van de 11, verandering te brengen.
Het publiek heeft kunnen genieten van een spannende wedstrijd met 7 doelpunten, 4 voor en 3 na de rust, maar in de strijd om de 4e plaats stond Den Bommel aan het eind met lege handen.
Al in de 8e min was het Duiveland dat de score opende. Uit een ingestudeerde corner werd de bal keurig achter doelman Bins geschoten. Duiveland liet zien dat men gekomen was om de huid duur te verkopen en speelde met veel inzet. In de 20e min werd het nog erger voor de thuisclub, de 0-2 kwam wederom uit een corner, de voorzet ging via het been van Corne Op ’t Hof het doel in.
Den Bommel kwam daarna wat beter in de wedstrijd en vijf min later lag de 1-2 in het doel, door Patrick Verolme. In de 36e min was er een goede mogelijkheid voor Wesley Bakker om de gelijkmaker te scoren maar de doelman wist erger te voorkomen. Vlak voor rust lukte het wel, na een goede combinatie met Patrick Verolme wist Wesley Bakker de 2-2 binnen te schieten.
Wie dacht dat Den Bommel na rust het karwei zou afmaken kwam bedrogen uit. Het was Duiveland die de beste kansen kreeg. In de 53e min leek de 2-3 op komst maar gelukkig wist Joey Bahnert, vlak voor dat een aanvaller de bal in het lege doel wilde schieten, zijn voet ervoor te zetten. In de 73e min was het Den Bommel dat een goede mogelijkheid had om op voorsprong te komen. Patrick Verolme ging alleen op de doelman af maar op het laatste moment wist een verdediger de bal met een sliding weg te halen. In de daarop volgende aanval wist een aanvaller van Duiveland geen raad met een 100% kans, voor een leeg doel schoot hij de bal over de lat. In de 77e min was het wel raak, Duiveland kon tot aan de achterlijn simpel doorlopen en de voorzet werd keurig binnen getikt, 2-3. Den Bommel moest weer op jacht naar de gelijkmaker. In de 85e min mocht Wesley Bakker, net buiten de 16mtr, een vrije trap nemen. Zijn inzet verdween buiten bereik van de doelman in het doel, 3-3. Wie dacht dat dit de eindstand was had het mis. Met nog 2 min te spelen had een speler van Duiveland alle ruimte om de bal aan te nemen en hij zag zijn schot in de verre hoek in het doel belanden, 3-4. Den Bommel had daarna geen tijd meer om ook dit weer ongedaan te maken.

Opstelling: Ti Jey Bins, Joey Bahnert (75 Johan Kornet), Raoul Verolme, Leon Breeman, Ruud Maliepaard, Jesper vd Hoek, Corne Op ’t Hof, Michel v St Annaland (80 Jos Maliepaard), Patrick Verolme, Wouter Bakelaar, Wesley Bakker

Kaarten: Joey Bahnert

Voor foto's klik hier