Verslag Den Bommel-Krabbendijke 02 mei 2015 Terug

In de laatste thuiswedstrijd van deze competitie heeft Den Bommel de 3 punten op “De Kruus” weten te houden.
Deze wedstrijd, waarin veel beter werd gespeeld dan vorige week, was bijna een kopie van de wedstrijd in Krabbendijke.
Ook nu werd een voorsprong van 3 doelpunten voor Den Bommel door Krabbendijke ongedaan gemaakt.
In de uitwedstrijd moest Den Bommel er nog alles aan doen om een gelijkspel (na een achterstand van 4-3) te behalen, nu werd gelukkig na de gelijkmakende goal nog 2 doelpunten gescoord waardoor Den Bommel aan het langste eind trok.

Al in de 8e min leek Den Bommel op voorsprong te komen na een goede combinatie tussen Patrick Verolme en Wesley Bakker maar via een verdediger en de uitgestoken hand van de doelman werd erger voorkomen. In de 17e min lukte het wel, een steekpass van Wesley Bakker op Patrick Verolme en met een lob wist hij de 1-0 te scoren. Nauwelijks bekomen van het doelpunt moest Krabbendijke wederom toezien hoe Den Bommel de score verhoogde. Het was 1 min later dat Wouter Bakelaar er over links vandoor ging en zijn voorzet werd keurig door Patrick Verolme binnen getikt, 2-0. De bezoekers bleven ook zoeken naar mogelijkheden om gevaarlijk te worden en in de 29e min had men succes toen de verdediging van Den Bommel even niet alert genoeg was, 2-1. Vlak daarna was het Jesper vd Hoek die de 3-1 op de schoen had maar hij zag zijn doelpoging langs de verkeerde kant van de paal gaan. Toch was het Den Bommel dat de score verhoogde, in de 37e min was het wederom Patrick Verolme, na slecht uitverdedigen van Krabbendijke, die voor de 3-1 zorgde. En nog was de koek niet op, vlak voor het rust signaal was het Michel v St Annaland, na een schitterende combinatie met Wesley Bakker, die 4-1 scoorde.

Wie dacht dat het voor Den Bommel een gelopen wedstrijd was kwam bedrogen uit. Den Bommel had in de 2e helft weliswaar het meeste balbezit maar de gasten uit Krabbendijke hadden de moed nog niet opgegeven en begonnen aan een inhaalrace. In de 55e min zag alleen de scheidsrechter een overtreding van Raoul Verolme op een aanvaller en omdat het binnen de 16 mtr was floot hij voor een strafschop. Dit presentje werd dankbaar aangenomen en het werd 4-2. Den Bommel bleef zoeken naar mogelijkheden om de score wederom te vergroten maar de verdediging van Krabbendijke stond in de 2e helft beter opgesteld. In de 75e min werd een voorzet bij de 2e paal knap binnen gekopt en werd het zelfs 4-3. Even later had Johnno Bakker de 5-3, na een goede solo, voor het inschieten maar de doelman wist met een knappe reactie dit te voorkomen. Ondanks het veldoverwicht van Den Bommel bleven de bezoekers er in geloven en in de 81e min werd men hiervoor beloond. Een voorzet werd, wederom bij de 2e paal, goed binnen getikt, 4-4. Den Bommel kon dus helemaal opnieuw beginnen. Gelukkig duurde het niet lang voor men weer op voorsprong kwam, in de 83e min was het Corné Op ’t Hof die een rebound van de voet van de keeper bekeken in het doel schoot, 5-4. In de allerlaatste min was het Wesley Bakker, na een solo van Patrick Verolme, die de eindstand op 6-4 bepaalde.

Opstelling: Ti Jey Bins, Frank Post, Raoul Verolme, Ruud Maliepaard, Michel v St Annaland, Robin den Engelsman (60 Johnno Bakker), Jesper vd Hoek (65 Wilco v Bergen), Corné Op 't Hof, Wesley Bakker, Wouter Bakelaar, Patrick Verolme.

Voor foto's klik hier

Voor foto's van Richard vd Wetering klik hier