Verslag DFS - Den Bommel 10 mei 2015 Terug

In de laatste wedstrijd van deze competitie stond er voor Den Bommel niets meer op het spel. De tegenstander, DFS, kon in theorie nog rechtstreeks degraderen.
DFS dat om mee te kunnen doen in de nacompetitie, om in de 3e klasse te blijven, voor alle zekerheid nog wat punten wilde binnenhalen begon fel aan de wedstrijd maar de verdediging van Den Bommel stond goed en gaf niets weg. Pas na een half uur spelen was er voor beide doelen wat te beleven. In de 32e min was het Johnno Bakker die de doelman omspeelde en de 0-1 binnen kon tikken. In de daarop volgende minuut was er een levens grote kans voor DFS om weer gelijk te maken maar gelukkig had doelman Bins geen zin om mee te werken en met een snelle reactie wist hij het gevaar te keren. Weer een minuut later was er, na een voorzet van Wesley Bakker, de mogelijkheid voor Jesper vd Hoek om de bal binnen te glijden maar hij kon niet goed bij de lastige bal en zag zijn inzet naast gaan.

In de 2e helft weer het zelfde spelbeeld, de thuisclub bleef op zoek naar een doelpunt maar kon geen vuist maken. Den Bommel probeerde het wel maar de overtuiging was er niet. In de 72e min leek DFS op gelijke hoogte te komen maar de aanvaller kon voor een leeg doel de bal niet onder controle krijgen en daarna kon de verdediging van Den Bommel ingrijpen. In de 73e min had DFS pech toen een schot van 25mtr boven doelman Bins op de lat belandde. Robin den Engelsman had in de 76e min de mogelijkheid de wedstrijd op slot te gooien toen hij oog in oog met de doelman kwam te staan maar zijn inzet kwam tegen het uitgestoken been. De wedstrijd sukkelde naar het einde en er kwam geen verandering meer in de stand. DFS kan nu zich gaan opmaken voor de nacompetitie.

Opstelling: Ti Jey Bins, Corné Op 't Hof, Raoul Verolme, Ruud Maliepaard, Michel v St Annaland, Robin den Engelsman, Jesper vd Hoek, Frank Post, Wouter Bakelaar (80 Johan Kornet), Johnno Bakker (60 Hans Kornet), Wesley Bakker

Voor foto's klik hier

Op de site van DFS staan ook nog wat foto's