Verslag Den Bommel - De Fendert 20 september 2015 Terug

De thuiswedstrijd tegen De Fendert duurde 15 seconden te lang om de 3 punten bij te kunnen schrijven. In een alles of niets offensief wisten de gasten uit Fijnaart alsnog in de laatste seconden de 3-3 binnen te schieten.

Al in de eerste minuut liet De Fendert zien dat men niet van plan was “achterover” te gaan leunen. Een snoeihard schot ging rakelings voorlangs het doel van Den Bommel. In de daarop volgende aanval kon de verdediging van Den Bommel maar net op tijd ingrijpen. Den Bommel kwam daarna beter in de wedstrijd en trok richting het doel van De Fendert. In de 13e min werd een vrije trap door Wesley Bakker tegen de lat geschoten. Een paar minuten later waren het weer de gasten uit Fijnaart die dicht bij een doelpunt waren maar gelukkig had doelman Bins geen zin om mee te werken en kon hij het gevaar onschadelijk maken.
Het spel golfde op en neer met veel inzet van beide ploegen.
Na een half uur leek de 0-1 in de maak toen een aanvaller alleen op doel afging maar zijn lob kwam niet verder dan onderkant lat. In de 38e werd er wel gescoord, de voorzet van Johnno Bakker werd door Wesley Bakker direct op de pantoffel genomen en verdween in de uiterste hoek, 1-0. De Fendert kwam vlak voor rust weer op gelijk hoogte toen Joey Bahnert de bal te zacht terugspeelde en daarmee een aanvaller de gelegenheid gaf de bal langs doelman Bins te schieten.
Na de thee begon Den Bommel fel en zette De Fendert onder druk. In de 56e min werd dit beloond met de 2-1 door Jesper vd Hoek. Lang kon de thuisclub niet genieten van de voorsprong, in de 62e min kreeg Robin den Engelsman een bal tegen de hand en omdat dit binnen de 16mtr was wees de scheids naar de stip, 2-2. Om de 3 punten op “De Kruus” te houden moest Den Bommel weer op zoek naar een doelpunt. In de 85e min was het zover, een inzet werd op de doellijn door een verdediger met de schouder gekeerd en de scheids wees opnieuw naar de 11mtr stip, daarnaast kreeg de speler een rode kaart. Wesly Bakker schoot de strafschop keurig binnen, 3-2. De Fendert gooide alles op de aanval en kregen diverse corners. De 2e corner leek succes op te leveren maar met een snelle reactie kon doelman Bins de bal uit de hoek ranselen. Met nog enkele seconden te spelen werd de bal voor het doel van Den Bommel gegooid en ingeschoten, de inzet werd geblokt, opnieuw ingeschoten en wederom geblokt, de 3e poging leverde wel succes op en de bal verdween tegen het net, 3-3. Enkele seconden later blies de scheids voor einde wedstrijd.