Verslag DBGC - Den Bommel 29 november 2015 Terug

In de uitwedstrijd tegen koploper DBGC zag het er in de eerste helft niet naar uit dat Den Bommel “potten kon breken” op sportpark De Koepel. Echter in de tweede helft werd door o.a. een betere instelling een achterstand van 2-0 omgebogen in een 2-3 overwinning en bracht daarmee DBGC de eerste thuisnederlaag toe.

Al in de 2e min kon DBGC gevaarlijk worden na balverlies van Den Bommel op het middenveld, de inzet belandde op de paal. Doordat er teveel ruimte door Den Bommel werd weggegeven kon DBGC naar hartenlust aanvallen. In de 16e min kon doelman Bins met zijn vingertoppen een vrije trap, net onder de lat, tot corner verwerken. In de 20e min lukte het de thuisclub om op voorsprong te komen. Een voorzet werd in 1e instantie weg gewerkt maar op de 16 mtr opgevangen, de daarop volgende inzet verdween tegen het net, 1-0. Het eerste gevaar voor Den Bommel kwam pas in de 28e min, door een schot van verdediger Bahnert dat rakelings over de lat scheerde.
Vlak voor rust leek DBGC de voorsprong te verdubbelen toen een voorzet van links werd ingekopt maar wederom bracht de paal redding.

In de 2e helft kwam Den Bommel beter uit de kleedkamer en trok het de wedstrijd naar zich toe. DBGC werd wat meer terug gedrongen maar door een dekkingsfout kon de thuisclub in de 55e min de stand op 2-0 brengen. Den Bommel raakte hierdoor niet van slag en gaf nog meer druk naar voren. Dit had al snel resultaat, 2 min later schoot Johnno Bakker de 2-1 snoeihard tegen het net.
DBGC kon er steeds moeilijker uitkomen en hield zich voornamelijk bezig met zijn verdedigende taken. In de 64e min kreeg Den Bommel loon naar werken, Johnno Bakker zette 2 verdedigers op het verkeerde been en schoot vervolgens beheerst de gelijkmaker binnen, 2-2. Even later kreeg een speler van de thuisclub zijn tweede gele kaart en moest men met 10 man verder. Den Bommel bleef loeren op zijn kansen en in de 84e min werd Michel v St Annaland binnen de 16 mtr gevloerd en wees de scheids naar de penaltystip. Wesley Bakker schoot vervolgens de 2-3 op het scorebord. DBGC probeerde daarna nog wat aan de achterstand te doen maar de verdediging van Den Bommel gaf niets meer weg.

Opstelling: Ti Jey Bins, Joey Bahnert, Raoul Verolme, Leon Breeman, Ruud Maliepaard, Hans Kornet (60 Michel v St Annaland), Corné op ’t Hof, Patrick Verolme, Jesper vd Hoek, Johnno Bakker, Wesley Bakker.

VOOR FOTO'S VAN DE WEDSTRIJD KLIK HIER.