Verslag Den Bommel - Duiveland 23 januari 2016 Terug

In de eerste wedstrijd na de winterstop, thuis tegen Duiveland, heeft Den Bommel 3 punten kunnen bijschrijven. In een voor het publiek aantrekkelijke wedstrijd was het in de eerste helft Duiveland die het gevaarlijkst was en in de 2e helft nam de thuisclub het heft in handen.

Al in de 2e min lag de bal in het net. Een corner van Den Bommel werd in 1e instantie weggewerkt door de verdediging van Duiveland maar het daarop volgend schot van Michel v St Annaland kon door de doelman niet goed verwerkt worden en de bal kwam voor de voeten van Corné op ’t Hof en die schoot beheerst de 1-0 binnen. Deze voorsprong was echter maar van korte duur. In de 4e min werd een voorzet vanaf links goed binnengeschoten en ging onhoudbaar via binnenkant paal in het doel, 1-1. Weer even later, in de 9e min, werd er slordig verdedigd door thuisclub en hier profiteerde Duiveland optimaal van, 1-2. Daarna bleef Den Bommel wat slordig spelen en had Duiveland het betere van het spel. Het zocht dan ook regelmatig het doel van de thuisclub op maar kon de score niet verder uitbreiden. Na zo’n 25 min kwam Den Bommel wat beter in de wedstrijd maar kon het de verdediging van Duiveland nog niet echt lastig maken.
In de 2e helft kwam er een ander Den Bommel in het veld, dit leidde al in de 47e min tot de gelijkmaker. Een vrije trap werd door Wesley Bakker direct op de pantoffel genomen en de 2-2 was een feit. In de 59e min kwam de 3-2 op het scorebord, Patrick Verolme veroverde de bal en zag dat de doelman enkele meters voor zijn doel stond en schoot beheerst de bal, net onder de lat, binnen.
Duiveland ging daarna op zoek naar de gelijkmaker en drukte Den Bommel wat meer terug. Het was echter Den Bommel die het volgend doelpunt voor zijn rekening nam, een slimme pass van Johnno Bakker op Wesley Bakker en alleen voor de doelman schoof Wesley de bal beheerst in het doel, 4-2.
Duiveland gaf zich nog niet gewonnen en ging met man en macht in de aanval. Den Bommel kreeg het lastig maar verder dan een afgekeurd doelpunt, wegens buitenspel, in de 85e min kwamen de bezoekers niet.

Opstelling: Ti Jey Bins, Joey Bahnert, Raoul Verolme, Leon Breeman, Ruud Maliepaard, Hans Kornet, Michel v St Annaland (70e Frank Post), Corné op ’t Hof (75e Johan Kornet), Patrick Verolme, Johnno Bakker, Wesley Bakker.

Voor foto's van deze wedstrijd klik hier.