Den Bommel 1 pakt 2e periodetitel 13 februari 2016 Terug

Bij een gelijkspel/verlies van Tholense Boys en winst tegen WHS zou de 2e periodetitel voor Den Bommel zijn. Den Bommel heeft het in deze wedstrijd zich zelf lastiger gemaakt dan nodig.
Het begon goed aan de wedstrijd met al in de 1e min een mogelijkheid tot scoren maar het schot van Wesley Bakker, richting de kruising, werd door de doelman tot corner verwerkt. De verdediging van WHS had het moeilijk met de goede aanvallen van de thuisclub maar het laatste zetje kon steeds niet worden gegeven. Het was dan ook WHS die als eerste scoorde, een misverstand in de verdediging werd keurig afgestraft in de 23e min. Gelukkig kon Den Bommel voor rust nog de stand gelijk trekken, een goede pass van Corné op ’t Hof op Johnno Bakker en alleen voor de doelman scoorde hij beheerst. Vlak voor het rustsignaal had wederom Johnno Bakker een goede mogelijkheid Den Bommel op voorsprong te zetten maar zijn lob over de doelman mislukte.

In de tweede helft kwam WHS wat beter in de wedstrijd en moest Den Bommel wat meer in de verdediging. In de 55e min wast het toch Den Bommel die op voorsprong kwam, een snelle combinatie over diverse schijven kwam voor de voeten van de vrijstaande Johnno Bakker en die wist hier wel raad mee, 2-1. In de 64e min had Wesley Bakker pech toen zijn inzet via een uitgestoken been tegen de lat belandde. WHS bleef goed tegenspel geven en in de 77e min kreeg men loon naar werken. Binnen de 16mtr haalde Ruud Maliepaard een tegenstander neer en de scheidsrechter kon niets anders doen dan naar de 11mtr wijzen. De strafschop werd goed binnengeschoten, 2-2. Den Bommel schroefde het tempo wat op en drukte WHS weer terug in de verdediging. In de 85e min belandde de bal, na een afgeslagen aanval, voor de voeten van Patrick Verolme die kalm bleef en beheerst de 3-2 binnen schoot. Twee min later kwam ook nog de 4-2 op het scorebord, een pass van Ruud Maliepaard op Johnno Bakker die de bal onder controle bracht en daarna zijn lob over de ver uit gelopen doelman in het doel zag verdwijnen.
De drie punten waren binnen.
Het was nog even wachten, wedstrijd was een half uur later begonnen, op de uitslag van Tholense Boys – De Fendert maar toen deze doorkwam bleek dat Tholense Boys verloren had en Den Bommel aan een feestje kon beginnen.

Opstelling: Ti Jey Bins, Joey Bahnert, Raoul Verolme, Leon Breeman, Ruud Maliepaard, Hans Kornet (85e Jarno Osseweijer), Michel v St Annaland (45e Frank Post), Corné op ’t Hof (75e Johan Kornet), Patrick Verolme, Johnno Bakker, Wesley Bakker.

VOOR FOTO'S VAN DE WDSTRIJD KLIK HIER