DHV 1 - Den Bommel 1 07 mei 2016 Terug

Ook in de uitwedstrijd tegen DHV, uit Zevenbergsche Hoek, is het Den Bommel niet gelukt de draad van het winnen weer op te pakken. Met de nacompetitie in het vooruitzicht zal hier toch snel verandering in moeten komen.

Het was de thuisclub die in de 10e min als eerste dicht bij een doelpunt was. Een corner werd goed ingekopt maar doelman Sonny Kievit stond op de juiste plaats om het gevaar te keren. Den Bommel probeerde het wel maar kon niet echt gevaarlijk worden. In de 20e min wederom DHV die dicht bij een doelpunt was. Na een steekpas stond er een aanvaller alleen schuin voor doel maar de inzet werd met een reflex van de linkervoet door Sonny Kievit gekeerd. Even later was het Den Bommel dat eindelijk gevaarlijk kon worden maar na een uitstekende combinatie over diverse schijven was het Jesper vd Hoek die zijn inzet tot corner verwerkt zag worden door de doelman. In de blessuretijd van de 1e helft liet de scheidsrechter een buitenspelgeval doorspelen en hier werdgoed van geprofiteerd, 1-0.
Na rust ging Den Bommel op zoek naar de gelijkmaker en dit leek al vrij snel resultaat op te leveren maar alleen voor doel schoot Johnno Bakker de bal naast en over. DHV bleef gevaarlijk met snelle uitvallen en in de 55e min werd dan ook de 2-0 gescoord. Den Bommel bleef zoeken naar een aansluittreffer maar kon geen vuist maken. Ook de 3-0 kwam op het scorebord na een goed uitgevoerde counter. Vlak voor tijd wist Wouter Bakelaar, op aangeven van Michel v St Annaland, nog de 3-1 binnen te tikken.

Opstelling: Sonny Kievit, Jesper vd Hoek (45 Wouter Bakelaar), Patrick Verolme, Leon Breeman (75 Jos Maliepaard), Ruud Maliepaard, Frank Post, Michel v St Annaland, Hans Kornet, Ruben dos Santos Fortes Breeman, Johnno Bakker, Wesley Bakker.

Voor foto's van de wedstrijd klik hier