Den Bommel - De Zwerver 28 mei 2016 Terug

A.s. zaterdag volgt nog een lastige uitwedstrijd tegen Arnemuiden maar in de thuiswedstrijd tegen De Zwerver, uit Kinderdijk, heeft Den Bommel een goede stap gezet richting de 2e klasse. De eindstand was 5-1. Ook de strafschoppen, kunnen beslissend zijn bij een gelijke eindstand op 4 juni, werden gewonnen met 5-2.

Den Bommel begon voortvarend aan de wedstrijd en in de 4e min stond de 1-0 al op het scorebord. Een diepe bal van Wesley Bakker op Johnno Bakker en die passeerde koelbloeding de doelman om de 1-0 binnen te schieten. De Zwerver liet zich niet van de wijs brengen en ging op zoek naar de gelijkmaker. De verdediging van de thuisclub hield goed stand en in de 22e min werd de voorsprong zelfs verdubbeld. Een mooie combinatie van Jesper vd Hoek en Johnno Bakker werd door Wesley Bakker keurig binnen geschoten, 2-0. Vlak voor rust wist De Zwerver toch nog wat terug te doen, een aanvaller werd vlgs de scheidsrechter onreglementair binnen de 16mtr ten val gebracht. De strafschop werd in 1e instantie keurig door Ti Jey Bins gestopt maar omdat er een speler van Den Bommel te vroeg was ingelopen kreeg De Zwerver een herkansing. De 2e poging was wel raak, 2-1.
In de 2e helft ging De Zwerver op zoek naar de gelijkmaker maar in de 53e min was men in de verdediging even de “kluts” kwijt. Een verre uittrap van Ti Jey Bins werd door de doelman, buiten de 16mtr, in de voeten van Johnno Bakker gekopt. Johnno zag broer Wesley goed vrij staan en legde de bal breed zodat Wesley de bal simpel in het lege doel kon schieten. De Zwerver bleef zoeken naar openingen en de verdediging van Den Bommel kreeg het even zwaar te verduren. In de 57e min moest Leon Breeman, tot 2x toe met de kop, doelman Bins de helpende hand toe steken. Het laatste kwartier kreeg Den Bommel meer ruimte en in de 76e en 78e min werd de score verhoogd naar 5-1. Eerst was het Patrick Verolme, na goed storen van Johnno Bakker, die de 4-1 binnen schoot. Even later was het Johnno Bakker zelf die de 5-1 keurig binnen schoot. De Zwerver gaf het daarna op en als Den Bommel wat nauwkeuriger was geweest had men de score nog wat kunnen verhogen maar het bleef bij de 5-1.

In de strafschoppenserie, na afloop van de wedstrijd, wist doelman Bins er 3 te stoppen waardoor er met 5-2 werd gewonnen.

Opstelling: Ti Jey Bins, Frank Post, Raoul Verolme, Leon Breeman, Ruud Maliepaard (65 Patrick Vrauwdeunt), Jesper vd Hoek, Michel v St Annaland (80 Wouter Bakelaar), Hans Kornet, Patrick Verolme, Johnno Bakker, Wesley Bakker.

Voor foto's van Richard vd Wetering klik hier.