Den Bommel promoveert naar 2e klasse 04 juni 2016 Terug

Ook de laatste wedstrijd in de nacompetitie werd gewonnen en promotie naar de 2e klasse is een feit. Het was een lastige wedstrijd in Arnemuiden en de mannen van Henk Schouten moesten alles geven om tot een goed resultaat te komen. Maar toen de scheidsrechte voor het eindsignaal blies stond er 2-4 op het scorebord en kon het feest beginnen.

Arnemuiden, dat moest winnen om te promoveren, kwam fel uit de startblokken en de verdediging van Den Bommel had direct de handen vol. Maar het Den Bommel die als eerste het net wist te vinden. In de 6e min kreeg Johnno Bakker, met zijn rug naar het doel, een bal in de voeten aangespeeld, draaide om zijn as en schoot met links de bal tegen het net, 0-1. Arnemuiden liet zich niet van de wijs brengen en bleef vol op de aanval spelen. Dit leverde wel wat mogelijkheden op maar het lukte vooralsnog niet om de bal tussen de palen te krijgen.

In de 30e min werd het toch 1-1, een foutje in de verdediging werd direct afgestraft.
De vreugde was echter van korte duur, 2 min later stuurde Wesley Bakker broer Johnno de diepte in en die liet de verdediging zijn hielen zien, omspeelde de doelman en de 1-2 kwam op het scorebord.
De 2e helft begon Arnemuiden wederom met een offensief maar de verdediging van Den Bommel stond goed en waar nodig was doelman Ti Jey Bins aanwezig om redding te brengen. Nadat de thuisclub enkele malen dicht bij een doelpunt was geweest was het Wesley Bakker, in de 70e min, die op rechts langs enkele verdedigers soleerde en schuin voor doel met rechts ook de doelman wist te verschalken, 1-3. Hierdoor brak het geloof in een goede afloop bij de thuisclub en kon Den Bommel de wedstrijd simpel uitspelen. In de 80e min werd een schot van Patrick Verolme aangeraakt door een verdediger en stond de doelman op het verkeerde been, 1-4. Vlak voor het einde scoorde Arnemuiden nog de 2-4.

Voor foto's klik hier
Foto's van Richard vd Wetering klik hier

Foto's op site vv Arnemuiden klik hier